دیابتی‌ها کمتر کنسرو بخورند

کارشناس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به بیماران دیابتی توصیه کرد از غذاهای کنسرو شده کمتر استفاده کنند و روزانه به اندازه کافی مایعات بدون شیرینی بنوشند.

دکتر فروزان صالحی گفت: وعده‌های غذایی مکرر و حجم کم برای افراد دیابتی که قرص یا انسولین مصرف می‌کنند، مناسب است و باعث تنظیم میزان قند خون می‌شود.وی اضافه کرد: افراد دیابتی باید از مواد غذایی فیبردار مثل سبزی و میوه بیشتر استفاده کرده و هنگام خرید، میوه‌های کوچک را انتخاب کنند، در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوند بیشتر بخورند.صالحی افزود: توصیه می‌شود دیابتی‌ها مصرف نمک را به حداقل برسانند و به دلیل این که خطر بیماری‌های قلبی، عروقی در آنها زیاد است، سعی کنند هنگام صرف غذا و بر سر سفره، به غذا نمک اضافه نکنند. آنها می‌توانند از گیاهان معطر و ادویه‌های بدون نمک برای طعم دادن به غذا استفاده کنند.وی با بیان این‌که افراد دیابتی باید مصرف چربی را به حداقل برسانند، تصریح کرد: مغز‌های گردو و بادام در گروه چربی‌ها قرار می‌گیرند، این افراد باید سعی کنند این مواد مغذی را جایگزین چربی‌های ناسالم قرار دهند البته نباید در مصرف آنها زیاده روی شود.کارشناس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اضافه کرد: در مواقع استفاده از گوشت، باید چربی گوشت را از آن جدا کرده و قبل از پختن مرغ پوست آن را بکنند همچنین سعی کنند همیشه وزن خود را در حد مطلوب نگهدارند. / مهر

این نوشته در دانش تغذیه - وعده غذایی, سلامتی و رژیم غذایی-بهداشت و سلامت تغذیه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 Responses to دیابتی‌ها کمتر کنسرو بخورند

  1. Delnavaz .Fouladi می‌گوید:

    jeleb bod

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *