سه خوراکی مفید اما حساسیت زا!

موز ،گرمک و خربزه حساسیت زاهستندبه گفته کارشناسان تغذیه ، مصرف موز، گرمک و خربزه سبب بروز علائم حساسیت در افراد مستعد می شود. فیل لِمپِرت تحلیلگر صنایع غذایی و کارشناس تغذیه گفت :برخی از مواد غذایی حاوی قارچهایی هستند که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کنند و به بروز علائم حساسیت همچون التهاب منجر می شوند. وی از انواع مواد غذایی و نوشیدنیهای حساسیت زا، به پنیر، خامه، سرشیر، کلم پخته، ترشی، گوشت و ماهی دودی، میوه های خشک شده، سس سویا و همچنین مواد غذایی اشاره کرد که حاوی سرکه، مخمر و دیگر مواد مورد استفاده در شیرینی پزی هستند.

وی با بیان این که برخی از این مواد غذایی ممکن است به طور موقت در فرد حساسیت ایجاد کنند،گفت : بروز حساسیت به واکنش لحظه ای سیستم ایمنی بدن فرد مستعد به تحریک کننده های غذایی و محیطی بستگی دارد.

لمپرت مصرف برخی دیگر از مواد غذایی را همچون چای سبز، به سبب وجود آنتی اکسیدانها، و ماهی، روغن کتان و گردو، به سبب وجود اسید چرب امگا ۳، در کاهش التهابات ناشی از حساسیت موثر دانست.

منبع :مجله سلامت

این نوشته در حساسیت های غذایی و آلرژی, دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *