حرکاتی برای تقویت آرنج ( قسمت اول)

مفصل آرنج از مفاصل پرکار بدن است که در سمت داخل (قسمتی که به بدن نزدیک‌تر است)‌ از اتصال استخوان بازو و زند زیرین تشکیل می‌شود. تاندون عضلات خم‌کننده انگشتان از یک طرف به همین ناحیه متصل شده است و همراه بافت استخوانی یک برآمدگی قابل لمس در سمت داخل آرنج ایجاد کرده است. گاهی اوقات این ناحیه دچار التهاب می‌شود که با درد و تورم همراه است. استفاده بیش از حد از عضلات خم‌کننده مچ و انگشتان (که بیشتر در ورزش‌هایی چون گلف، پرتاب وزنه، نیزه یا در فعالیت‌های شغلی همچون نجاری و تایپ‌ کردن دیده می‌شود)‌ می‌تواند زمینه این التهاب را فراهم کند. برای تقویت عضلات درگیر و تسریع بهبود پس از رفع التهاب، حرکات زیر
توصیه می‌شود.

حرکت اول: تا جایی که می‌توانید مچ دست خود را در جهت جلو و عقب خم و راست کنید. این حرکت را در ۳ نوبت و در هر نوبت
۱۰ بار تکرار کنید.

حرکت دوم: آرنج خود را به اندازه ۹۰ درجه خم کنید. حالا کف دست خود را به سمت بالا بچرخانید و ۵ ثانیه صبر کنید. سپس به آهستگی کف دست خود را به سمت پایین بگردانید و ۵ ثانیه نگه دارید. دقت داشته باشید که در طول این تمرین آرنج شما ۹۰ درجه و چسبیده به بدن باشد. این حرکت را ۳ نوبت و در هر نوبت ۱۰ مرتبه انجام دهید.

حرکت سوم: جسمی مانند قوطی یا چکش را در دست بگیرید، طوری که کف دست شما رو به بالا باشد. حالا مچ خود را به سمت بالا خم کنید و سپس به آرامی به سمت پایین برگردانید. این حرکت را نیز در ۳ نوبت ۱۰ تایی تکرار کنید. به مرور می‌توانید وزنه‌های سنگین‌تری را امتحان کنید.

منبع :جام جم

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *