چای ترش

چای ترش از گیاه رز چینی تهیه می‌شود که از گلبرگ و دانه‌های آن می‌توان به عنوان نوشیدنی استفاده کرد. چای هیبیسکوس دارای رنگ قرمز سیر و طعم ترش است.

این چای یکی از نوشیدنی‌های مناسب برای کسانی است که می‌خواهند چیز مناسبی جایگزین چای کنند.

در میان گیاهانی که نام چای را به خود گرفته‌اند، چای قرمز یا چای ترش که به آن چای مکه هم می‌گویند، به علت رنگ، طعم و خاصیت ویژه‌ای که دارد، جایگاه مهمی‌ را به خود اختصاص داده است.

شما می‌توانید آن را با کمی عسل به صورت شربت استفاده کنید یا با آب سیب ترکیب کرده و خنک بنوشید. ترشی آن و شیرینی سیب به خوبی با هم سازگار می‌شوند.

نوشیدن این چای را می‌توان به صورت سرد و گرم همراه مقداری قند یا نبات یا حتی بدون آن به عنوان یک نوشیدنی رژیمی‌ مصرف کرد.

دم کرده این گیاه کاهش‌دهنده فشار خون، خنک‌کننده بدن، رقیق و تصفیه‌کننده خون، کنترل‌کننده کلسترول خون، اختلالات کبدی و صفرایی و همچنین آرام‌بخش است و برعکس چای که باعث دفع آهن می‌شود، چای ترش خود یکی از منابع غنی آهن به شمار می‌آید.

این چای برای کسانی که قند و چربی بالایی دارند و مبتلا به دیابت هستند، ۲ بار در روز و برای هر بار مصرف دم‌کرده ۵ گرم از گل برگ‌های چای قرمز توصیه می‌شود.

منبع:جام جم

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی, دانش تغذیه - وعده غذایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *