سوپ قارچ سر شار از ویتامین

مواد لازم برای ۴ نفر

کره: ۳ قاشق غذاخوری

پیاز:۱ عدد

قارچ: ۲۵۰ گرم یا به دلخواه

آب مرغ: ۴ پیمانه

جعفری خرد شده: ۴ قاشق سوپخوری

سرکه سفید: ۲ قاشق غذاخوری  یا آبلیموبه دلخواه

نمک و فلفل: به میزان دلخواه.

طرز  تهیه: در یک قابلمه ۲ قاشق کره را روی حرارت متوسط آب کنید. پیاز را اضافه و تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سپس قارچ‌ها را با باقیمانده کره اضافه کنید و ۸ دقیقه تفت دهیدتا نرم شود آب مرغ را به   قارچ وپیاز اضافه کنید و بگذارید سوپ به جوش بیاید  (مواظب باشید سر نرود )و بلافاصله شعله را کم کنید و  سوپ یک ساعت با شعله ملایم بجوشد. پس از یک ساعت جعفری خرد شده را اضافه کنید و بگذارید سوپ چند دقیقه خنک شود و سپس آن را در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا نرم شود. سوپ را به قابلمه برگردانید، نمک و فلفل بزنید و دوباره حرارت شعله گاز را زیاد کنید تا به جوش بیاید و سپس سرکه را به آن اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید و داخل ظرف مناسب بریزید.

در ضمن اگر مخلوط کن ندارید ویا دوست داریدمواد زیر دندان بیایدقارچ  ها را ریز خرد کرده بعد تفت دهید و یابرای غلیظ شدن سوپ یک قاشق آرد را با کمی آب سرد حل کرده یکربع مانده به برداشتن سوپ به آن اضافه کنیدتا غلیظ تر شود. ویا وقتی سوپ آ ماده شد از روی حرارت برداشتید ۲ قاشق پنیر پیتزا رنده شده هم  در آن بریزید.یرای آنهایی که با سوپ میانه ی خوبی ندارند خوشمزه تر می شود.می توانید آ ن را با یک قاشق ماست هم نوش جان کنید

سوپ‌های داغ می‌تواند بهترین پیش غذا باشد یا حتی به عنوان غذای اصلی استفاده شود با کمی نان.  منبع :جام جم

این نوشته در آش ها و حبوبات و سوپ ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.