چند فوت و فن برای خانه داری

• اگر در خانه‌تان گل مصنوعی دارید، برای شستشوی آنها از مقداری آب نیمه گرم و کمی مایع ظرفشویی استفاده کنید. باید گل‌ها را داخل این محلول بگذارید و بعد از چند دقیقه، آنها را بیرون آورده و با آب نیمه‌گرم آبکشی کنید. البته فراموش نکنید باید اجازه دهید پس از شستشو، گل‌ها کامل خشک شود.

• اگر روی لباس یا رومیزی شما لکه‌ای وجود دارد که از مدت‌ها قبل باقی مانده و بعد از شستشوی معمولی پاک نشده است، نگران نباشید. می‌توانید یک لیتر آبگرم، ۲ قاشق غذاخوری پودر لباسشویی و ۳ قاشق غذاخوری سرکه را با هم مخلوط کنید و لکه را با آن بشویید.

• اگر روی لباس شما رنگ فلز یا زنگ‌زدگی مانده ‌، می‌توانید یک لیموترش را از وسط به ۲ نیم تقسیم کنید و آب لیموترش را روی لکه بریزید. سپس روی آب لیمو، مقداری نمک بریزید و لباس را مقابل نور آفتاب آویزان کنید. با این کار لکه از بین خواهد رفت.

• اگر مربای شما کپک‌زده است، آن را دور نریزید. ‌ فقط یک لایه کپک‌زده روی آن را بردارید و بقیه مربا را در ظرفی ریخته و کمی بجوشانید. ولی اگر مربای شما شکرک زده است، آن را داخل ظرف آبجوش بگذارید تا شکرک آن از بین برود.

•‌ اگر می‌خواهید مواد غذایی را درون فریزر نگهداری کنید، دقت داشته باشید کیسه فریزر سوراخ یا پاره نباشد. همچنین باید قبل از قرار دادن مواد غذایی درون کیسه فریزر، هوای آن را کامل خالی کنید. در ضمن هیچ‌وقت مواد غذایی تازه را روی مواد غذایی‌ای که قبلا منجمد کرده‌اید قرار ندهید.

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی, مهارتهای زندگی، فوت و فن خانه داری ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *