چگونه استخوان های قوی تر داشته باشیم؟

تقویت استخوان‌ها برای سلامت و بهبود وضعیت کل بدن ضروری است و شما می‌توانید با رژیم غذایی و عادات ورزشی مناسب به تقویت این بافت حیاتی کمک کنید.

به گزارش ایسنا، متخصصان ارتوپدی تاکید دارند اگر می‌خواهید به این هدف دست یابید به خاطر داشته باشید که به ۶ ماده اصلی شامل فرآورده‌های لبنی، سبزیجات برگ پهن و سبز، ماست، مکمل کلسیم، مکمل منیزیم و ویتامین D‌ نیاز دارید.

براساس این گزارش برای افراد بین ۱۰ تا ۲۰ ساله مصرف روزانه ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم در روز ضروری است که با خوردن غذاهای غنی از کلسیم مثل پنیر و سبزیجات برگ پهن قابل دریافت است. همچنین برای این گروه مصرف ۳ لیوان شیر در روز توصیه می‌شود.

برای گروه سنی ۲۰ تا ۳۵ ساله مصرف روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز توصیه می‌شود و همچنین انجام ورزش‌هایی مثل دویدن آهسته یا پیاده‌روی برای استحکام استخوان تاکید می‌شود.

در افراد بین ۳۵ تا۵۰ ساله، هنوز هم دریافت ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز ضروری است و همچنین انجام تست تراکم استخوانی توصیه می‌شود. از ۵۰ سالگی به بعد نیز با همین میزان مصرف روزانه کلسیم، دست کم ۳۰ دقیقه ورزش ۳ نوبت در هفته یا بیشتر توصیه می‌شود و ممکن است پزشک تشخیص دهد که فرد نیاز به مصرف ویتامین D نیز دارد.

در نظر داشته باشید ‌ هر فردی در هر گروه سنی باید برای حفظ سلامت استخوان‌های خود اقدام کند اما اگر این اقدامات از سنین جوانی آغاز شود، نتیجه خیلی بهتر و شدیدتری در پیشگیری از پوکی استخوان خواهد داشت.

همچنین قبل از استفاده از هر نوع مکمل یا ترکیب گیاهی، با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: جام جم

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *