دارچین و فواید بی نظیر آن، چای والیوم، دارچین مصرف کنید.

یک دونات دارچینی بخورید تا با آرامش کامل همه چیز را زیبا ببینید. دارچین به اصطلاح نوعی والیوم گیاهی خوانده میشود که دارای اثر آرام کننده و شادکننده ای است و در مقایسه با داروهای آرام بخش تاثیرپذیری آن دوچندان است.

دارچین همچنین رمز جوانی نیز خوانده میشود، چرا که مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگاه میدارد. دارچین برای زیاد شدن و بازیافتن نیروی جنسی به کارمیرود، کلیه  را گرم میکند و ضعف کمر و پاها را از بین میبرد و کم خونی را درمان میکند و بهترین دارو برای دردهای عضلانی است .  به تازگی در آمریکای شمالی و کانادا کرم هایی به بازار آمده که دارای دارچین است و برای رفع درد به کار میرود.

اروپاییها از گذشته های خیلی دور در شیرینی پزی و آشپزی از دارچین برای طعم دادن به انواع غذاها و شیرینیها و کیکها استفاده میکرده اند.
اثر مهم دیگر دارچین پایین آوردن تب است و حتی امروزه دارچین را به صورت قرص و کپسول درآورده اند که به عنوان تب بر، به کار میرود. شما میتوانید به آسانی با نوشیدن  یک فنجان چای دارچین تب را به سرعت پایین بیاورید. دارچین رگها را باز میکند و اثر خوبی در گردش خون دارد.

دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد و آن قوی کردن مصونیت بدن در مقابل امراض است و حتی میتوان گفت که اثر پنیسیلین و پادزیست (آنتیبیوتیک) را به مقدار زیادی دارا است.
اگر حس کردید که ضعیف شده اید و ممکن است مریض شوید، چای دارچین را فراموش نکنید و حتی اگر سرما خورده اید یا ضعف شدید دارید چای دارچین بهترین دارو است.
این گیاه  به علت داشتن اسانس و تانن، محرک و قابض است و به عنوان تقویت کننده، اعمال هضم و جریان گردش خون به کار میرود و از آن برای رفع سوءهاضمه، به ویژه در مواردی که با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشکن استفاده میشود.
دارچین دارای طعم بسیار خوبی است . حتی اگر چای معمولی مینوشید آن را با یک قطعه پوست دارچین به هم بزنید که طعم آن را بهتر کند. بی دلیل نیست که در گذشته سلمانیها که در حقیقت دکترهای طب قدیم بودند به مشتریهای خود چای دارچین میدادند.

یکی دیگر از خواص دارچین این است که باعث افزایش کارایی هورمون انسولین در بدن میشود و در نتیجه بدن نیاز کمتری به این هورمون برای کنترل قند خون پیدا میکند. تحقیقات بر حیوانات نشان میدهد که ادویه مریم گلی اثر انسولین را دو برابر میکند.زردچوبه و میخک این اثر را سه برابر کرده، ولی دارچین حتی اثر بیشتری از ادویه های ذکر شده را بر انسولین خون دارا است. بسیاری از افراد مبتلا به دیابت گزارش داده اند که مصرف یک قاشق چایخوری دارچین روزانه تاثیر بسیار مثبتی بر قند خونشان داشته است.

گذشته دارچین

دارچین گیاهی است با نام علمی (Cinnammomn zelanicum‏) که از قدیم  در دنیا به کار میرفته است. در مصر حتی قبل از ساختمان اهرام ثلاثه مصر برای درمان امراض مختلف،  دارچین مصرف میکردند.
دارچین اولین بار در سریلانکا یافت شد و بعد از آن، تمام دنیا این چاشنی را شناختند و برای طعم بهتر غذاها استفاده کردند. سریلانکا در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده دارچین دنیا است. دارچین درختی است کوچک، به ارتفاع ۵ تا ۷متر و همیشه سبز که از تمام قسمتهای آن بویی معطر و مطبوع استشمام میشود. گلهای آن در فاصله ماههای بهمن تا اوایل فروردین ظاهر میشود. برگ این درخت سبز سیر و دارای گلهایی به رنگ سفید است.

منبع :بالاترین
این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *