حرکاتی برای تقویت شانه(قسمت سوم)

مفصل شانه از نوع مفاصل گوی و کاسه‌ای است و توسط عضلات متعددی حمایت می‌شود که این امکان را فراهم می‌آورند که مفصل، دامنه حرکت وسیعی داشته باشد. تعدادی از عضلات شانه به عضلات گرداننده معروف شده‌اند، چرا که نقش تعیین‌کننده‌ای در حرکات ایفا می‌کنند از طرفی امکان آسیب‌ دید گی این عضلات نیز بیشتر است که در چنین شرایطی درد، محدودیت حرکات و ضعف عضلانی ایجاد می‌شود.

افتادن روی بازو، بلند کردن اجسام سنگین و آسیب‌های ورزشی در شنا و تنیس و شغل‌هایی مانند گچ‌کاری و نقاشی زمینه را برای آسیب‌دیدگی این گروه از عضلات فراهم می‌آورند. به کمک حرکات زیر می‌توانید این عضلات را تقویت کنید و در صورت آسیب‌دیدگی دوره بهبودی را کاهش دهید.

حرکت اول: روی دست‌ها و زانوها تکیه کنید. فاصله دست‌ها باید به اندازه عرض شانه باشد. سپس آرنج‌ها را خم کنید و بدن خود را به زمین نزدیک کنید و دوباره به نقطه شروع برگردید. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید.

حرکت دوم: طوری در مقابل در بایستید که راستای شانه‌های شما بر در عمود باشد. سپس یک سر کش ورزشی را لای در محکم کنید و سر دیگر آن را با دستی که به در نزدیکتر است بگیرید. راستای کش ورزشی باید هم سطح کمر شما باشد. در حالی که بازو را به بدن چسبانده‌اید، دست خود را به سمت بدن بچرخانید و تا جایی که می‌توانید به زمین نزدیک کنید. این حرکت را ۳ نوبت و در هر نوبت ۱۰ بار تکرار کنید.

حرکت سوم: به پشت روی زمین دراز بکشید و یک میله فلزی هیا چوبی را با دو دست باگیرید طوری که کف دست‌های شما رو به وبالا باشند. بازوها را روی زمیخن قرار دهید و آرنج خود را ۹۰ درجه خم کنید. سپس نبا یک دست و از طریق چوبی  در دست گرفته‌اید به دست دیگر نیرو وارد کنید. در طوتل حرکت بازوها را به صورت چسبیده به بدن حافظ کنید و در انتهدای حرکت ۵ ثانیه توقف داشته باشید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

منبع: جام جم -المیرایزدانخواه

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *