قبل از ورزش بدنتان را گرم کنید.(قسمت اول)

برخلاف باور بیشتر افراد، حرکات کششی راه‌حل مناسبی برای گرم‌کردن بدن قبل از ورزش نیست. در حقیقت انجام حرکات کششی قبل از گرم‌کردن ممکن است باعث بروز آسیب شود. گرم‌کردن شامل حرکات سبک برای کل بدن است و باعث پیشگیری از بروز آسیب‌های ورزشی می‌شود.

این حرکات باعث افزایش جریان خون ‌شده و به هماهنگ‌شدن عضلات بدن کمک می‌کند. حتی اگر فعالیت ورزشی شما به گونه‌ای است که فقط گروه خاصی از عضلات را درگیر می‌کند، باز هم به انجام حرکات گرم‌کردن نیاز خواهید داشت. در این بخش، این حرکات را با هم مرور می‌کنیم.

حرکت اول: از کمر خم شوید به طوری که پشت شما صاف و دست‌هایتان در مقابل بدن آویزان باشند. حالا بازوهای خود را بالا بیاورید و کتف‌هایتان را به هم نزدیک کنید. مدتی در همین حالت بمانید و سپس به آهستگی به نقطه شروع برگردید. این حرکت را ۱۰ تا ۱۵ بار انجام دهید.

حرکت دوم: بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز و زانوهای خود را کمی خم کنید. سپس از کمر خم شوید و انگشتان دست خود را به پاها نزدیک کنید. مدت زمان خم‌شدن باید حدود ۳ ثانیه باشد و تا جایی خم شوید که کشش عضلانی در پشت ران را حس کنید. این حرکت را ۱۰ تا ۱۵ بار انجام دهید.

حرکت سوم: این حرکت را می‌توانید هم به صورت درجا و هم در حال راه‌رفتن انجام دهید. به آرامی و به نوبت زانوهای خود را بالا بیاورید تا حدی که در ناحیه پشت ران و باسن، کشش عضلانی احساس کنید. این حرکت را ۱۰ مرتبه برای هر یک از پاها تکرار کنید.

منبع:جام جم-المیرا یزدانخواه

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *