برگر گیاهی(غذایی برای گیاهخواران)

مواد لازم:

لوبیا قرمز پخته(یا چیتی یا چشم بلبلی): ۱/۲پیمانه
پیاز کوچک: ۱ عدد
سیر رنده شده:۲ حبه
پیازچه: ۲ عدد
جعفری خرد شده: ۲ قاشق غذا خوری
قارچ بزرگ: ۴ عدد
گردو: ۱ پیمانه
سس کچاب(یا چیلی): ۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل: به میزان لارم
آرد الک شده :۲ تا ۳ قاشق
*این غذا سرشار از پروتئین و آهن می باشد.
*برای سرخ کردن این مقدار مواد ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع کافی ست.
* این مقدار مواد ۵ تا همبرگر و ۱ مینی همبرگر میده.

طرز تهیه:

۱- پیاز و پیازچه را ریز خرد می کنیم. قارچ را نیز ریز خرد می کنیم. گردو را با دست خرد می کنیم که پودر نشه.

۲- قارچ را با شعله زیاد تفت میدیم و وقتی آب آن تمام شد گردو را اضافه می کنیم و با هم تفت میدیم تا قارچ ها طلایی شوند.این مواد را کنار میذاریم تا خنک شوند.

۳- لوبیا ، پیاز ، پیازچه ، سیر ، جعفری را در کاسه ی بزرگی می ریزیم و با گوشت کوب می کوبیم تا مواد با هم مخلوط بشن.(میتونید از چنگال هم استفاده کنید چون نباید له بشن—-مطابق شکل بالا)

۴- مخلوط قارچ و گردو را اضافه می کنیم و با چنگال مخلوط می کنیم. نمک و فلفل به میزان لازم!! را اضافه می کنیم. سس کچاب را نیز اضافه می کنیم و همه ی مواد را کاملا مخلوط می کنیم.

۵- آرد را داخل بشقاب پهنی می ریزیم .

۶- بعد به اندازه ی یک مشت از مواد بر می داریم و گرد می کنیم و با دست کمی فشار میدیم تا شکل همبرگر به خود بگیرد ولی نازک نشود.(تقریبا ۲ برابر همبرگر معمولی)

۷- دو طرفش را در آرد می زنیم و خیلی آرام آرد اضافی را می تکانیم. و با حرارت متوسط در روغن سرخ می کنیم تا دو طرف آن طلایی شود.(۱۰ دقیقه)
غذای ما آمادست!!!

منبع: سیب

این نوشته در غذای گیاهخواران, کتلت ، شامی هاو ناگت ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *