فواید لوبیا قرمز برای افراد مبتلا به فشار خون ودیابت

لوبیا قرمز حاوی سدیم پائین و پتاسیم بالا است که می‌تواند برای افراد مبتلا به فشارخون مفید باشد و به دلیل قند موجود در آن به آرامی وارد جریان خون می‌شود که برای دیابتی‌ها نیز مفید است.
هر ۱۰۰ گرم لوبیا قرمز پخته ۲۶۶ کالری انرژی، ۲۲ گرم پروتئین، ۳۸ گرم نشاسته، ۴۴ گرم کربوهیدرات،۲۳ گرم فیبر و دارای ویتامین B5، B3، آهن و اسید فولیک را دارا است و اسیدفولیک برای زنان باردار و افراد کم‌خون مؤثر است.
هر ۱۰۰ گرم لوبیا پخته ۱۰۰ میلی‌گرم کلسیم دارد که برای استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها مفید است و قند موجود در آن به آرامی وارد جریان خون می‌شود که برای دیابتی‌ها مفید است.آنتی‌اکسیدانی به نام سلنیوم وجود دارد که ضد رادیکال‌های مضر در بدن است و کمبود آن در بدن سبب ضعف ایمنی می‌شود.
لوبیا قرمز حاوی مقدار زیادی فیبر قابل حل است که فیبر به حفظ سلامتی سیستم گوارشی کمک بسیاری می‌کند و یک سیستم گوارشی سالم نیز از ابتلا به دیابت و سرطان روده جلوگیری می کند و فیبر قابل حل کلسترول و قند خون را پایین می‌آورد و لوبیا خشک و هم لوبیا کنسرو شده اثرات خوبی روی سلامتی انسان دارد.
لوبیا قرمز حاوی ۲ قند رافینوز و استاکیوز است که باعث نفخ می‌شود که برای از بین بردن این حالت می‌توان لوبیا را ۵ تا ۶ ساعت در آب ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد خیس کرد و آب آن را چندین بار عوض کرد.در ضمن برای عملکرد کلیه هم مفید است.
منبع: پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز


این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 Responses to فواید لوبیا قرمز برای افراد مبتلا به فشار خون ودیابت

  1. شهرام سليماني می‌گوید:

    باسلام
    باتشکر از مطالب مفیدی که زحمت کشیده و به انتشار گذاشتید ،تبریک مرا از بابت این همه انرژی، سعی و تلاش و انگیزه مثبت بودن را پذیرا باشید .
    روحیه معلمی و استادی نه ربطی به زمان دارد و نه مکان همه وقت و همه جا متبلور است .
    ایام به کام و آرامش ، شادی و سلامتی همیشه همراهتان باد .

  2. adineh می‌گوید:

    با درود ممنون از لطف و انرژی مثبتتان که برایم قابل تحسین است .خستگی را فراموش کردم و انرژی بییشتری گرفتم . نمی دونم چگونه از شما تشکر کنم . فقط می تونم بگم سپاس، سپاس و باز هم سپاسسسسسسسسسسسسس
    با بهترین ارزوها برای شما امیدوارم همیشه دنیا به کامتان شیرین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *