در روز چقدر چای سبز مصرف کنیم؟

چای سبز: یک ضد سرطان عالی

کاتچین:عامل ضد سرطانی چای سبز

در میان خوراکی های ضد سرطانی، چای سبز جای قابل توجهی را اشغال کرده است زیرا این مادۀ غذایی حاوی بیشترین میزان مولکول های ضد سرطان است. این مولکول های ضد سرطانی با نام کاتچین (از خانوادۀ فلاونوئیدها) شناخته می‌شوند و یک سوم وزن برگ چای را تشکیل می‌دهند! کاتچین ها یک ویژگی خاص دارند و آن قابلیت حمله به تعداد زیادی از فرآیندهایی است که در پیشرفت سلول های سرطانی به کار گرفته می‌شوند. کاتچین بیشتر از هر چیز حاوی EGCG (اپگالوکاتچین گالت) است. این ماده ویژگی «خفه کردن تومورها»، از هر نوعی که باشند را دارد.

در واقع، زمانی که سلول های سرطانی برای تشکیل یک تومور کوچک رشد می‌کنند، به موازات رشد آنها، باید یک شبکۀ عروق خونی تغذیه شان کند تا بتوانند تکثیر شوند. این همان مرحله ای است که آنژیوژن نامیده می‌شود. EGCG جلوی آنژیوژن را می‌گیرد، یعنی تشکیل یک شبکۀ خونی ضروری برای تشکیل و رشد هر نوع توموری را متوقف می‌کند.

کدام نوع چای را برای مبارزه با سرطان انتخاب کنیم؟

چای سبز حاوی میزان کاتچین بسیار بیشتری نسبت به چای سیاه است. چای سیاه یک مرحلۀ تخمیر را می‌گذراند، در این مرحله بخش بزرگی از کاتچین ها تبدیل به دیگر فلاونوئیدها می‌شوند. غنی ترین چای سبز از لحاظ دارا بودن EGCG که چای سبز است، را انتخاب کنید. برگ چای را در مقایسه با چای کیسه ای در الویت قرار دهید زیرا چای های کیسه ای پر از تفاله های زمان برداشت است.

چای سبز را چه طور آماده کنیم؟

از چای های کیسه ای استفاده نکنید، بگذارید برگ های چای درست دم بکشیند. بگذارید برگ ها به مدت طولانی دم بکشند، ۸ تا ۱۰ دقیقه، تا بیشترین میزان کاتچین از آن به دست آید. هر چه چای بیشتر دم بکشد، میزان کاتچین آزاد شدۀ آن بیشتر خواهد بود.

در روز چه قدر چای سبز مصرف کنیم؟

سه فنجان چای در روز برای به دست آوردن خاصیت مؤثر ضد سرطانی این گیاه مفید، مناسب است.

منبع: سلامت وبهداشت

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی, نوشیدنی ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *