ایمپلنت چیست

ایمپلنت دندانی، بخشی است که به عنوان ریشه دندان داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و تاج دندان روی آن بازسازی می‌شود. ایمپلنت بهترین انتخاب برای افرادی است که در سلامت عمومی خوبی به سر می‌برند، اما دندان‌های خود را در اثر بیماری لثه، پوسیدگی یا ضربه از دست داده‌اند.

ایمپلنت نسبت به روش‌های دیگر مانند روکش یا بریج که دندان‌های مجاور تراش می‌خورند و در معرض آسیب قرار می‌گیرند، ارجحیت دارد، چرا که تنها جایگزین دندان یا دندان‌های از دست رفته می‌شود و دندان‌های مجاور را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. به علاوه رعایت بهداشت در ایمپلنت مانند یک دندان طبیعی انجام می‌شود، در صورتی که تمیز نگه داشتن و مسواک زدن در روش‌های دیگر مانند پروتز ثابت یا بریج و دست دندان متحرک مشکل‌تر خواهد بود.

دندانپزشک، ایمپلنت را طی عمل جراحی ویژه در استخوان فک شما قرار می‌دهد. این جراحی معمولا داخل مطب دندانپزشکی و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. برای تسکین درد و عوارض پس از عمل جراحی ممکن است نیاز به مصرف داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیک‌هاباشد.

منبع: جام جم



این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *