چند پرسش در مورد روغن هسته انگور

مقدمه :

از میان انواع گوناگون روغن های حیوانی و گیاهی که در بازار وجود دارند بهترین نوع آنها روغن های گیاهی است که در دمای معمولی بصورت مایع هستند از این جهت باید زا مصرف روغنهای گیاهی جامد خوداری کرد و مصرف روغنهای حیوانی راهم محدود و منحصر به کسانی کرد کارهای بدنی سنگین انجام می دهند . در این میان اما روغن هسته انگور از آن دسته روغنهایی است که می تواند حتی کاربرد درمانی داشته باشد چون با بالا بردن کلسترول خوب بدن و پائین آوردن کلسترول بد به پاکیزگی رگهای خونی و شستشوی آنها کمک می کند و از بیماریهای قلبی عروقی و سکته قلبی و مغزی جلوگیری می کند خاصیت دیگرش این است که در درمان ناتوانی جنسی مردان impotency موثر است !

مطلب زیر در همین مورد است :

روغن هسته انگور چگونه استخراج می شود ؟

Where does Spectrum Naturals Grape seed Oil come from?

یکی از کشورهای تولید کننده روغن هسته انگوز ایتالیا است که از طریق فشردن دانه ها تحت حرارت ؛ روغن را از آنها استخراج می کند و بدین ترتیب از هیچ حلالی برای استخراج روغن استفاده نمی شود .

When should I use Spectrum Naturals Grape seed Oil?

موارد استفاده روغن هسته انگور کدام است ؟

روغن هسته انگور یکی از روغنهای انتخابی آشپزها است چون سبک است و طعم خوبی دارد میزان عمومیت آن در فرانسه جهت آشپزی و سایر موارد زیاد است . می توان با آن آشپزی کرد بدون اینکه به غذا حالت چرب بدهد و طعم طبیعی آن باعث می شود که نتیجه  خوبی برای اغلب کاربرد ها داشته باشد . از سرخ کردن های ملایم تا سرخ کردن با حرارت زیاد و پخت و پز .

 

Are all grapeseed oils alike?

آیا همه انواع روغن هسته انگور شبیه هم هستند ؟

نه ؛ نوع فرآوری این روغنها می تواند متفاوت باشد . مقدار روغن موجود در هسته انگور خیلی کم است بطوریکه استخراج آن کارآمد نیست اغلب روغن هسته انگور ها  با استفاده از هگزان استخراج می شوند چون هگزان می تواند بطور کارآمد روغن هسته انگور را بیرون بکشد . بدلیل نگرانی که در مورد باقی ماندن هگزان در میان روغن استخراج شده وجود دارد  شرکت های تولید کننده روغن طبیعی سعی دارند که این کار را با استفاده از گرما و فشار و بدون استفاده از مواد شیمیایی انجام دهند . به همین جهت از هیچ حلالی نباید برای استخراج روغن استفاده شود . ضمناً لازم روغن را در درجه حرارتهای چائین تصفیه کنند تا مدت زمان نگهداری آن طولانی تر شود از صدمات ناشی از حرارت زیاد هم در امانم بماند .

Isn’t Grapeseed Oil polyunsaturated and therefore not suitable for cooking?

آیا روغن هسته انگور غیر اشباع چندگانه است و بنابراین برای پخت و پز نامناسب است ؟

روغن های غیر اشباع چند گانه Polyunsaturated. عموماً شکننده هستند و برای قرار گرفتن در درجه حرارتهای بالا و مدید مناسب نیستند ( مثل سرخ کردن ) اما این روغنها دارای خواص منحصر بفردی هستند و آن اینکه عاری از صمغ و هر نوع مواد ناخالصی می باشند . و مواد فرار کمی دارند نقطه دود کردن روغن Oil’s smoke point آن ۴۲۸ درجه فارنهایت است و این امکان را می دهد که رد طیف وسیعی از کاربردهای آشپزی مورد استفاده قرار گیرد .

 

How do Extra Virgin Olive Oil and Grapeseed Oil compare?

مقایسه ای بین روغن زیتون خالص و روغن دانه انگور ؟

روغن های غیر اشباع یگانه از جمله روغن زیتون در رژیم غذایی سالم مدیترانه ای مورد استفاده قرار می گیرد . این روغن سرشار از مواد غذایی و با طعم  خوب است .

روغن های غیر تصفیه نباید در معرض حرارت بالا  حدود ۲۲۵ درجه فارنهایت قرار بگیرند بعلاوه اغلب آنها به گونه ای هستند که طعم خود را زیر حرارت از دست می دهند به همین جهت روغن زیتون بعنوان یک   چاشنی as a condiment مناسب تر است تا برای آشپزی  .  از این جهت روغن تصفیه شده دانه انگور سبکتر و دارای طعم طبیعی تر  از روغن زیتون است .

منبع: مقالات پزشکی در ممکو

 

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *