حرکات کششی دست ها( قسمت دوم)

حرکات کششی علاوه بر افزایش انعطاف‌پذیری عضلات، باعث افزایش خونرسانی و آماده‌سازی عضلات برای انجام حرکات پیچیده‌تر بعدی می‌شود. همچنین انجام این حرکات پس از فعالیت ورزشی به سرد کردن عضلات و به استراحت درآوردن آنها کمک می‌کند، در انجام حرکات کششی باید حداقل ۳۰ ثانیه در حالت کشش باقی بمانید. این زمان باعث می‌شود تا عضلات و بافت اطراف، به افزایش دامنه حرکت ایجاد شده عادت کند. اگر حرکت کششی را به اندازه لازم نگه ندارید، بدن شما بخوبی به حرکت عادت نمی‌کند و شما استفاده لازم را از تمرین‌ها نخواهید برد. حرکات کششی دست‌ها، هم به انعطاف‌پذیری و آسان‌تر شدن حرکات روزمره دست‌ها کمک می‌کند و هم برای کسانی که کارشان به گونه‌ای است که دست‌هایشان خسته می‌شود، باعث تجدید قوا می‌شود.

حرکت اول: روبه‌روی لبه دری که باز است، بایستید. یک دست خود را بالا آورده و آن را از آرنج خم کنید و قسمت خارجی آرنج را روی لبه در قرار دهید. حالا بدن خود را به آهستگی به سمت جلو خم کنید تا کشش را روی عضله سه‌سر (خلف بازو) احساس کنید. در صورت نیاز می‌توانید از دست دیگر یا پایتان برای ثابت نگه داشتن در استفاده کنید. این حرکت را ۱۰ بار برای هر دست انجام دهید.

 

حرکت دوم: روی زمین بنشینید و کمر خود را صاف نگه دارید. کف دست‌ها را کمی عقب‌تر از بدن روی زمین قرار دهید؛ طوری که نوک انگشتان به سمت جلو باشند. در حالی که بازوها را نزدیک بدن نگه داشته‌اید، بدن خود را به آرامی به سمت جلو بیاورید. دقت داشته باشید که کف دست‌ها را از زمین بلند نکنید. در این حالت باید بتوانید کشش را در طول ساعد احساس کنید. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید.

 

حرکت سوم: دست خود را به یک دستگیره یا جسم ثابت که کمی بالاتر از سطح کمرتان باشد، بگیرید. بازوی خود را نزدیک بدن حفظ کنید و آرنج خود را خم کنید (دست شما باید شبیه حرف «L» انگلیسی باشد).

بدون زاویه دادن به بازو، بدن خود را به سمت دیگر بچرخانید تا کشش را در ناحیه شانه احساس کنید. این حرکت را ۵ بار برای هر دست تکرار کنید.

منبع: جام جم – المیرا یزدانخواه

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *