از خورشید طول عمر بخواهید

دانشمندان از مدت‌ها قبل بر این باور بودند که ویتامینD که به صورت طبیعی از اشعه خورشید جذب بدن می‌شود، نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند. اکنون پروفسور «هاوارد آمیتال» استاد دانشکده پزشکی تل‌آویو و مرکز پزشکی شیبا کشف کرد که این ویتامین ممکن است بر بیماران بستری در بخش‌های ویژه تاثیرگذار باشد.
پروفسور «آمیتال» و همکارانش در پژوهشی شش‌ماهه دریافتند بیمارانی که دچار کمبود ویتامین D هستند و به صورت متوسط ۹/۸ روز کمتر از کسانی که ویتامینD کافی داشتند، زنده ماندند. مقدار ویتامینD با میزان گلبول‌های سفید خون که با بیماری مبارزه می‌کنند، هماهنگ است. این تحقیق که در مجله QMJ (یک مجله پزشکی بین‌المللی است-م) انتشار یافته است، آشکار کرد که در بیماران دچار کمبود ویتامینD، تجویز آن می‌تواند میزان بقای بیماران را افزایش دهد.
افزایش طول روز
محققان برای اندازه‌گیری تاثیر میزان ویتامین D روی زنده ماندن افراد به‌شدت بیمار، یک پژوهش شهودی را طراحی کردند. طی یک دوره شش‌ماهه، ۱۳۰ بیمار بالای ۱۸ سال که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند و به ونتیلاسیون مکانیکی نیاز داشتند، بررسی شدند. بیمارانی که قبل از بستری شدن، ویتامین D تکمیلی دریافت می‌کردند، از جمعیت مورد پژوهش کنار گذاشته شدند. بیماران شرکت‌کننده در این بررسی براساس غلظت ویتامین D به دو گروه تقسیم شدند: کسانی که میزان ویتامینD بدن آنها ۲۰ نانوگرم یا بیشتر بود (که این مقدار براساس تعریف انستیتو ملی بهداشت، مکفی اعلام شده است) و کسانی که میزان ویتامینD آنها کمتر از این مقدار بود. در کل، ۱۰۷ بیمار این تحقیق، از کمبود ویتامین D رنج می‌بردند. منحنی بقا، دال بر این بود که بیماران با میزان مکفی ویتامینD به طور متوسط ۲/۲۴ روز زنده ماندند، در حالی‌که کسانی که دچار کمبود ویتامین D بودند، به طور متوسط ۳/۱۵ روز زنده ماندند. در واقع بیماران با مقدار مکفی ویتامین D، ۹/۸ روز بیشتر زنده ماندند. آنها همچنین دریافتند که افراد با مقدار مناسب ویتامین D، میزان گلبول سفید بیشتری داشتند.
خورشید یا مکمل‌های غذایی
پروفسور «آمیتال» می‌گوید: «به نظر می‌رسد ویتامین D عملکرد سیستم ایمنی را از راه‌های متفاوتی تقویت می‌کند و واضح است که روی سلامت و بهبودی اثر می‌گذارد.» براساس این تحقیق و به همراه مقاله‌ای که در مجله طب داخلی نیوانگلند چاپ شده است، بسیاری از کسانی که در آمریکای شمالی و کشورهای غربی زندگی می‌کنند، به کمبود ویتامینD دچار می‌شوند که علت آن، کمبود تماس با آفتاب است، اما حتی در بهار و زمانی که آسمان خاکستری است، استفاده از داروهای تکمیلی و مکمل‌های تقویتی می‌تواند فواید بسیاری بر سلامت آنها داشته باشد.

دانستنیهای پزشکی

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *