حرکاتی برای تقویت بازو ها(قسمت اول)

عضلات دست‌ها بخصوص عضلات ناحیه بازوها نقش عمده‌ای در انجام فعالیت‌های روزانه و کارهایی که به کمک دست‌ها وابسته‌اند، دارند. با وجود آن که عضلات بازو و ساعد اندازه کوچکی دارند، اما تقویت آنها نقش مهمی در حفظ تناسب و زیبایی بالاتنه دارد؛ زیرا این عضلات بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند؛ البته این مساله گاهی اوقات باعث می‌شود بیشتر توجه افراد روی این عضلات متمرکز شود و در انجام حرکات تقویتی سایر عضلات کوتاهی کنند.

حرکات نرمشی باید همه عضلات را تحت تاثیر قرار دهند تا بتوانید نتیجه خوبی بگیرید. حرکات زیر برای تقویت عضلات بازو مناسب است.

 

حرکت اول: یک سر کش ورزشی را همسطح‌ شانه در محل مناسبی ثابت کنید؛ با یک دست سر دیگر کش ورزشی را طوری بگیرید که بازویتان همراستای شانه و موازی با سطح زمین باشد. حالا بدون آن که آرنج خود را جابه‌جا کنید، دست‌تان را از آرنج خم کنید و ۳ ثانیه در همین حالت بمانید و مجددا به نقطه شروع برگردید. این حرکت برای تقویت عضله دوسر مناسب است. این حرکت را ‌۱۰ بار برای هر دست و ۲ نوبت در روز تکرار کنید.

حرکت دوم: برای انجام این حرکت به یک کاناپه یا صندلی به عنوان تکیه‌گاه نیاز دارید. رو به صندلی قرار بگیرید و هر دو دست خود را روی لبه آن بگذارید. سپس بدن خود را به شکل ۸ در بیاورید. طوری که مفاصل ران شما در بالا قرار گرفته و پاهایتان صاف باشد. حالا به آرامی سرتان را پایین آورده و از میان دست‌هایتان عبور دهید و مجددا با فشاری که روی دست‌ها می‌آورید، سرتان را به نقطه شروع برگردانید. این حرکت برای تقویت عضلات ۳ سر مناسب است و کافی است ۲ نوبت در روز و در هر نوبت ۱۰ بار انجام شود.

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *