حرکاتی برای تقویت عضلات شکم(قسمت دوم)

بسیاری از افراد برای کاهش وزن از رژیم‌های غذایی استفاده می‌کنند. رژیم غذایی باعث سوخت چربی و از دست رفتن وزن بدن می‌شود. با از بین رفتن بافت چربی بخصوص در نواحی‌ای مانند شکم، عضلات نمایان می‌شوند. حال اگر عضلات خود را از قبل ورزش نداده باشید، مشکل ظاهری شکم شما به هم می‌خورد.

 برای این که چنین اتفاقی رخ ندهد، باید به همراه رژیم غذایی نرمش را فراموش نکنید. انجام حرکات مناسب نه تنها روند کاهش وزن را تسریع می‌کند، بلکه با تقویت عضلات باعث حفظ تناسب اندام پس از سوختن بافت چربی می‌شود. چه لاغر هستید و چه چاق انجام حرکات زیر را برای تقویت عضلات شکم به شما توصیه می‌کنیم.

 

حرکت اول: به کمر روز زمین دراز بکشید و سینه و پاشنه پاها را از زمین بلند کنید. برای این که راحت‌تر باشید می‌توانید دست‌های خود را زیر کمر یا زیر باسن قرار دهید. پاهای خود را آنقدر بالا بیاورید تا انقباض را در کل عضلات شکم احساس کنید. سپس دوباره پاها را پایین بیاورید، اما هیچ وقت پاهایتان را روی زمین قرار ندهید. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید.

حرکت دوم: برای انجام این حرکت باید بتوانید تعادل خود را بدرستی حفظ کنید. شاید ابتدا برایتان دشوار باشد ولی با تمرین بیشتر می‌توانید تبحر لازم را کسب کنید. زانوهای خود را روی توپ ورزشی قرار دهید و کف دست‌ها را روی زمین بگذارید. حالا به آهستگی با دست‌ها به سمت جلو حرکت کنید تا جایی که کمر شما به حالت صاف قرار گیرد. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید.

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *