پای مرغ و سبزیجات

مواد لازم خمیر پای :
آرد :۲۵۰ گرم
کره ۱۲۵: گرم
نمک: ۱/۴قاشق چایی خوری
ماست :۲قاشق سوپ خوری
مواد لازم برای داخل پای :
مرغ
تره فرنگی
قارچ
فلفل دلمه ای رنگی
هویج
سس بشامل
پنیر موتزارلا

برای درست کردن خمیر تارت ابتدا کره سرد را خرد کنید و با سر انگشت به خورد ارد بدهید تا به صورت خورده نان در بیاید نمک را اضافه کنید سپس ماست را ریخته خمیر درست کنید زیاد ورز ندهید چون به دلیل داشتن کره خمیر شما به روغن میفتد . خمیر را باز کنید و در قالب پای جا بندازید سپس با چنگال کف خمیر را سوراخ کنید در فر ۱۷۵ درجه ۱۰ دقیقه بپزید . برای مواد داخل پای ابتدا تره فرنگی را کمی تفت دهید تا سبک شود بعد سینه مرغ خورد شده را ریخته تفت دید هویج خورد شده راریخته قارچ خوردشده وفلفل  دلمه ای رنگی را اضافه کنید نمک و فلفل و پودر آویشن بریزید . برا ی درست کردن سس بشامل ۵۰ گرم کره را روی حرارت قرار دهید وقتی آب شد ۲ قاشق سوپ خوری ارد را ریخته کمی تفت دهید سپس ۲ لیوان شیر ولرم را کم کم اضافه کنید تا سس غلیظی بدست اید به دلخواه وقتی از حرارت بر داشتید ۵۰ گرم خامه هم اضافه کنید . ابتدا مواد میانی آماده شده را داخل خمیر نیم پز شده ریخته روی ان سس بشامل و پنیر موتزارلا ریخته در فر ۱۷۵ درجه به مدت تقریبی ۳۵ دقیقه قرار دهید .

منبع: http://ashpazoon.blogspot.de/2012/04/blog-post_7554.html

این نوشته در خوراکها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 Responses to پای مرغ و سبزیجات

  1. arefeh می‌گوید:

    کدبانوی محترم چرا ذکر منبع نکردین ؟ من خودم دستم کج نبود لازم نبود شما کار من رو توی سایت خودتون بذارین . یکم خودتون هنر داشته باشین و کارهای خودتون رو بذارین نه اینکه دزدی کنید . من اصلا راضی‌ نیستم که از من دزدی کردین مگر حتما باید از دیوار کسی‌ بالا برین که دزد به حساب بیاین . شما دزد هستین همین و بست .

    • adineh می‌گوید:

      دوست عزیز

      ۱- لطفا قبل از اینکه بی احترامی بکنین و یا تهمت بزنین. یه نگاهی به مطالب بندازین. من در همه ی مطالبم ذکر منبع کردم. زیر این مطلب هم نوشتم سرآشپر. من این رو از وبلاگ سر آشپز ورداشتم و همون رو هم اینجا نوشتم. من سی و یک سال تو این مملکت توی مدارس آموزش دادم و یک ریال هم حق کسی رو نخوردم که هیچ کلی هم حق من رو خوردن.
      ۲- حتی بر فرض مثال که من دزد، آیا بهتر نیست که اول مسئله رو مطرح کنین و اگر از جوابیه من راضی نشدین و من نتونستم شما رو راضی کنم و یا نخواستم بکنم، بعد شروع کنین به بی ادبی؟ الان هم اگر فکر می کنین که باید منبع رو طور دیگه ای ذکر کنم و یا نمی خواین که مطالبتون رو توی سایتم بذارم، لطفا بگین تا انجام بشه.

      ادب مرد به ز دولت اوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *