دانه کاج و ۶ خاصیت آن:

کاج مخروط چوبی خشک و قهوه ای رنگ است که پولک پولک است و دانه ها بین پولک‌های بازش قرار گرفته‌اند. به خاطر همین شکل قرار گرفتن دانه‌ها، در تقسیمات گیاه‌شناسی، کاج جزو خانواده بازدانگان است که از قدیمی‌ترین گیاهان روی کره زمین هستند.هر۱۶۷ دانه حاوی ۱۹۰ کالری است.همانند گردو دارای کالری نسبتا بالایی است.پس در مصرف آن باید اعتدال را رعایت کرد.

کاهش وزن:
پژوهش‌ها بیانگر آن است مصرف دانه کاج باعث کاهش اشتها می‌شود. براساس مطالعات انجام شده دو ترکیب مهم موجود در این دانه باعث احساس سیری و مانع از افزایش وزن می‌شود. دانه کاج منبع سرشاری از «اسید پینولئیک» است که با تحریک هورمون ها باعث کاهش اشتها می‌شود.

غنی از آهن:
آزمایشات گوناگون نشان داده است هر ۳۱گرم دانه کاج سه میلی‌گرم آهن دارد. آهن یکی از ترکیبات مهم هموگلوبین خون است که برای انتقال اکسیژن به سلول‌های بدن و تولید انرژی لازم است.

تقویت کننده سیستم قلب و عروق:
گنجاندن روزانه ۱۷ گرم از روغن دانه کاج در برنامه غذایی، میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. اولئیک اسید فراوان موجود در این دانه نیز چربی اشباع‌شده‌ای است که تجمع چربی‌های مضر را در کبد کاهش می‌دهد و مانع از آسیب به قلب و عروق می‌شود. همچنین سرشار از ویتامین ای، ویتامین کا، مس و آهن است که برای قلب مفید است.در ضمن منیزیم به اتفاق پتاسیم موجود در این دانه، باعث حفظ سلامت قلب و تنظیم فشار خون هم می‌شود.

خاصیت ضد پیری:
بررسی‌ها حاکی از آن است خواص آنتی‌اکسیدان قابل توجه دانه کاج از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد دفاع می‌کند و احتمال سرطانی‌شدن سلول‌ها را کاهش می‌دهد.

سلامت چشم:
دانه کاج حاوی آنتی اکسیدان لوتئین است که برای اجتناب از بیماری های چشم ضروری است.همچنین حاوی ویتامین آ در فرم بتاکاروتن است که برای سلامت چشم لازم است.

انرژی زا:
دانه کاج که در میوه مخروطی آن قرار گرفته منبع غنی از پروتئین است و اسیدهای آمینه موجود در آن، این دانه را تبدیل به یک منبع غذایی مفید کرده است. همچنین منیزیم فراوان دانه کاج کمک زیادی به کاهش خستگی، تنش و گرفتگی عضلات می‌کند.

سلامت بانوان
این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

9 Responses to دانه کاج و ۶ خاصیت آن:

  1. سوسن می‌گوید:

    عالی بود ممنون ازسایت خوبتون

  2. مهسان می‌گوید:

    باورم نمیشد مخروط خاصیت دارویی داشته باشه! ممنون از سایت عالیتون

    • adineh می‌گوید:

      با درود : ممنون وسپاس از حسن نظرتان و انرژی مثبتی که دادید .

      • adineh می‌گوید:

        با درود
        این بیسکویت خیلی گران است و در سوپر مارکت های بزرگ و شمال شهر دارند .
        ولی دوستان دیگر از پتی بور اسفاده می کنند.( پتی بور آناتا ساده اش) پتی بور ساده بهتر است و شیرینی اش هم کمتر است و راحتر هم خرد می شود. امیدوارم درست کنید واز خوردنش هم لذت ببرید. نوش جانتان

  3. ebi karimi می‌گوید:

    باسلام
    افرین برشما تفکروذهنیت شما ارزشمندوستودنیست.
    فرزندشما مهندسی تجهیزات موشکی صنایع دفاع

    • adineh می‌گوید:

      با درود فراوان برشما
      سپاس از لطف و انرزی مثبتی که دادید .
      با بهترین آرزوها .باز هم بی نهایت از حسن نظر شما متشکرم.

  4. حبیبه می‌گوید:

    با سلام من دانه کاج را در تهران از کجا میتوانم خریداری کنم با سپاس

    • adineh می‌گوید:

      با درود و سپاس
      فکر کنم از عطاری ها و کسانیکه گیاهان دارونی می فروشند . با پرس و جو امیدوارم پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *