پیراشکی با خمیر بلینی

مواد لازم برای خمیر پیراشکی :
۲ آرد :۲ پیمانه
۱پ شیر: ۱ پیمانه
شکر : ۱ قاشق غذا خوری پر
کمی نمک

تخم مرغ :  ۴عدد
طرز تهیه:
مقداری روغن مایع برای سرخ کردن بلینی ها
کف یک ماهی تابه نچسب را با روغن چرب می کنیم وقتی خوب داغ شد یک ملاقه از مایع را داخل تابه می ریزیم وتابه را حرکت میدهیم تا تمام سطح آن  آغشته به مایع خمیر شود ووقتی یک طرف پخته شد به آن سطحی که پخته نشده درظرفی برمیگردانیم وهمین ترتیب بقیه مواد رامی پزیم.
مواد داخل پیراشکی
گوشت چرخ کرده : ۵۰۰ گرم
پیاز رنده شده :۱ عدد بزرگ
نمک فلفل وادویه به اندازه لازم
رب گوجه:۲ قاشق  غذا خوری
جعفری خرد شده  : ۳۰۰ گرم
پنیر لیقوان:  ۱۰۰ گرم رنده شده
تخم مرغ آب پز  رنده شده:  در صورت دلخواه۲  تا
گوشت  و پیاز را با رب گوجه فرنگی و نمک فلفل وادویه خوب تفت میدهیم وکمی اب اضافه میکنیم تا بپزد فلفل سبز تند جعفری  را اضافه میکنیم ومواد را از روی حرارت بر می داریم وتخم مرغ آبپز رنده شده پنیر  را به ان اضافه میکنیم ونانهای پخته شده را از طرفی که پخته شده با مواد می پوشانیم ووخمیررا بصورت لوله می پیچانیم وداخل روغن سرخ میکنیم.
منبع : آشپزی غیر حرفه ایی و با ذوق
کدبانو: اینکار را می توانید با نان لواش بجای خمیردرست  کنید و مواد را داخل نانی که  که برش زده اید ریخته و بپیچید  و سرخش کنید ولی بهتر است پس ازسرخ کردن  . پیراشکی ها  ی داغ را روی دستما ل تمیزی گذاشته تا روغن اضافی آن گرفته شود . ( تا داغ است ). من   کمی مرزه و تلخون و گاهی هم  کمی نعناع خشک می زنم خوشمزه می شود یادتان باشد سبزی خشک را زیاد نزنید .  و حتی می توانید یک سیب زمینی را نگینی خرد کرده و سرخ کنید و به مواد داخل پیراشکی اضافه نمایید .فکر کنم به امتحانش می ارزد امیدوارم درست کنید و با خانواده گلتان لذتش را ببرید . نوش جانتان
این نوشته در شیرینی ها ،پنکیک ها، نان ها، پیراشکی، سمبوسه ، ناگت و فلافل و شکم پر ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *