حرکات کششی‌کمر

حرکات کششی قبل و بعد از حرکات اصلی جهت آماده‌کردن عضلات برای حرکات بیشتر یا به استراحت درآوردن عضلات انجام می‌شود. هنگام انجام این حرکات باید چند نکته را مدنظر قرار دهید.

حرکات کششی باید آرامش‌بخش باشد و باعث افزایش گردش خون و انعطاف‌پذیری شما شود. اگر هنگام انجام این حرکات احساس درد می‌کنید، احتمالا حرکت را اشتباه انجام می‌دهید. یعنی یا در انجام حرکت زیاده‌روی کرده‌اید یا عضلات شما هنوز به اندازه کافی گرم نشده‌اند. در صورت احساس درد، حرکت را متوقف کرده و دوباره مراحل را مرور کنید. حرکات زیر، عضلات ناحیه کمر را تحت کشش قرار می‌دهد و برای افرادی که کارهای پشت میز‌نشینی دارند توصیه می‌شود.

حرکت اول: بایستید و دست‌ها را در دو طرف بدن آویزان کنید. حالا به آهستگی به یک طرف خم شوید تا حدی که کشش را در سمت مقابل احساس کنید. ۱۵ ثانیه در همین حالت بمانید و سپس جهت را عوض کنید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

حرکت دوم: دست‌های خود را بالای سر به یکدیگر برسانید، طوری که بازوهایتان روی گوش‌ها قرار گیرد. حالا به آهستگی به یک طرف خم شوید تا جایی که کشش را در طرف مقابل احساس کنید. ۱۰ ثانیه در همین وضعیت بمانید و سپس به جهت دیگر خم شوید. این حرکت را می‌توانید در حالت درازکش به پشت نیز انجام دهید. این حرکت را ۲۰ بار تکرار کنید.

حرکت سوم: روی شکم دراز بکشید. سپس به کمک دست‌ها به آهستگی بدن خود را بالا بکشید تا جایی که کشش را در ناحیه شکم و کمر احساس کنید. دقت داشته باشید که عضلات ناحیه پا در این تمرین شرکت نمی‌کند. ۲۰ ثانیه در حالت کشش بمانید و این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید.

جام جم-المیرایزدانخواه

المیرا یزدانخواه‌

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *