خاگینه قاشقی

نگاره: سلام به همگی ... خاگینه های شیرین جزو معروفترین و سنتی ترین دسرهای بعد از غذا یا بقول مامانم اون زمانی که اینقدر قنادی و این همه امکانات نبود شیرینی خانگی به حساب می اد ... این دسر سنتی یعنی خاگینه قاشقی امروز زینت بخش سفره ما بود ... </p><p>مواد لازم : تخم مرغ 1 عدد - ماست شیرین 1 پیمانه - آرد یک پیمانه و در صورت نیاز قاشق قاشق اضافه شود - نمک نوک ق.چ - بیکین پودر 1ق.چ - روغن برای سرخ کردن فراووووووووون - زعفران آبکرده کمی </p><p>برای شربت : 2پیمانه شکر - 2 پیمانه آب - زعفران آبکرده (در یک قابلمه با هم مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه بجوشانید تا قوام بگیرد)</p><p>طرز تهیه : تخم مرغ را با کمی نمک در یک کاسه همزده و سپس ماست و کمی زعفران آبکرده را به آن اضافه کرده و همبزنید تا یکدست شود سپس آرد الک شده و بیکین پودر را به مواد فوق اضافه کنید ... اگر به نظر شما مایه فوق خیلی شل باشد قاشق قاشق آرد الک شده اضافه کنید ... باید در حد ماست زده شده سفت باشد ... سپس در تابه ایی که روغن به میزان فراووان ریخته شده و کاملا داغ شده به کمک قاشق غذاخوری از مایع فوق درون روغن بریزید . یا قالب را درون روغن گذاشته درون قالب را پرکنید . برای امتحان هم که شده من به مایه فوق چند قاشق آرد بیشتر اضافه کردم و به کمک قیف هم چند نمونه در روغن ریختم ... دوطرف خاگینه ها را کاملا سرخ کنید . سپس در شربت آماده شده و خنک شده بیندازید بعد از 5 دقیقه از شربت بیرون آورده و سرو کنید ... نوش جان</p><p>* لازم به توضیح است که از 3 وسیله قالب و قاشق و قیف برای فرم دادن استفاده شده از هر کدام دوست داشته باشید میتوانید استفاده کنید .‏..مواد لازم:

مواد لازم :تخم مرغ ۱ عدد
– ماست :پیمانه
– آرد: یک پیمانه و در صورت نیاز قاشق قاشق اضافه شود
– نمک نوک ق.چ – بیکین پودر ۱ق.چ –
روغن برای سرخ کردن فراووووووووون
– زعفران آبکرده کمیبرای
شربت : ۲پیمانه شکر
آب:  ۲ پیمانه آب
– زعفران آبکرده (در یک قابلمه با هم مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید تا قوام بگیرد)

طرز تهیه : تخم مرغ را با کمی نمک در یک کاسه همزده و سپس ماست و کمی زعفران آبکرده را به آن اضافه کرده و همبزنید تا یکدست شود سپس آرد الک شده و بیکین پودر را به مواد فوق اضافه کنید … اگر به نظر شما مایه فوق خیلی شل باشد قاشق قاشق آرد الک شده اضافه کنید … باید در حد ماست زده شده سفت باشد … سپس در تابه ایی که روغن به میزان فراووان ریخته شده و کاملا داغ شده به کمک قاشق غذاخوری از مایع فوق درون روغن بریزید . یا قالب را درون روغن گذاشته درون قالب را پرکنید . برای امتحان هم که شده من به مایه فوق چند قاشق آرد بیشتر اضافه کردم و به کمک قیف هم چند نمونه در روغن ریختم … دوطرف خاگینه ها را کاملا سرخ کنید . سپس در شربت آماده شده و خنک شده بیندازید بعد از ۵ دقیقه از شربت بیرون آورده و سرو کنید … نوش جان

* لازم به توضیح است که از ۳ وسیله قالب و قاشق و قیف برای فرم دادن استفاده شده از هر کدام دوست داشته باشید میتوانید استفاده کنید.

منبع: سفره ایرانی

 

 

 

 

این نوشته در کیک ها و شیرینی ها, میان وعده ها ، دسر و مرباو کمپوت ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

3 Responses to خاگینه قاشقی

  1. سلدا می‌گوید:

    با سلام
    ممنون ااموزش های قشنگتون
    خانم من قیقناخ درست کردم اما با قاشق ریختنی دایره نمی شه
    برا فردا شب لارم دارم ممنون می شم راهنمایی ام کنید

    • adineh می‌گوید:

      با درود
      وبا سپاس از انرژی مثبتی که دادید . لطفا دوباره متن را بخوانید .(اگر به نظر شما مایه فوق خیلی شل باشد قاشق قاشق آرد الک شده اضافه کنید … باید در حد ماست زده شده سفت باشد …) اگر شل باشد پخش می شود . در ضمن دایره کامل هم نمی شود بهر حال با قالب که نیست تا یک شکل و دایره کامل بشود. ( زیاد سخت نگیرید در آشپزی من مطمنم که شما استادید ) امیدوارم درست کنید و راضی باشید . نوش جانتان

  2. adineh می‌گوید:

    در ضمن وقتی حاگینه ها را در روغن داغ ریختید سعی کنید با لبه ی قاشق گرد کنید. در تصویر هم همه یک شکل نیستند. در ضمن آرد را کم کم اضافه کنید. چون ممکن است سفت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *