حرکاتی برای شکل‌دهی عضلات بدن

برا ی داشتن بدنی متناسب، علاوه بر رعایت رژیم‌های غذایی مناسب باید عضلات را به گونه‌ای تمرین داد که پس از آب شدن چربی‌ها شکل ظاهری بدن را حفظ کند. برای نیل به این هدف باید حرکات ورزشی‌ای را انتخاب کرد که در آن‌واحد گروه‌های مختلفی از عضلات بدن را درگیر می‌کند. از سوی دیگر با تقویت عضلات ناحیه شکم و کمر می‌توان وضعیت ایستادن و نشستن را اصلاح کرد. به کمک حرکات زیر می‌توانید بدنی متناسب داشته باشید.

حرکت اول: این حرکت برای قسمت تحتانی کمر مفید است. بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. دست‌هایتان را در پشت سر قرار داده و انگشتان را درهم قفل کنید. حالا فقط با خم کردن کمر، بدن خود را به حالت افقی درآورید. اندکی در همین حالت بمانید و سپس به آهستگی به نقطه شروع برگردید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

حرکت دوم: همانند حرکت شنا روی زمین قرار بگیرید، اما پاهایتان را بیشتر از حد معمول باز کنید و یکی از دست‌هایتان را در پشت روی کمر قرار دهید. این وضعیت را ۱۵ الی ۲۰ ثانیه حفظ کنید. سعی کنید به مرور این مدت زمان را افزایش دهید.

حرکت سوم: به پشت روی زمین دراز بکشید و دست‌های خود را زیر باسن قرار دهید به گونه‌ای که کف دست‌ها روی زمین قرار گیرند. حالا پاهایتان را کمی از زمین بلند کنید و پنجه‌ها را به حالت کشیده درآورید. سپس پاها را به نوبت بالا و پایین بیاورید. این حرکت را ۳۰ ثانیه ادامه دهید.

جام جم – المیرا یزدانخواه

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.