روغن ماهی روند پیری را کندتر می‌کند

نگاره: روغن ماهی روند پیری را کندتر می‌کند.پزشکان می‌‌گویند: ورزش متعادل به همراه مصرف مداوم روغن ماهی به بهبود توان عضلانی در سالمندان کمک می‌کند و در نتیجه از سرعت پیر شدن می‌کاهد. یافته‌های یک آزمایش جدید نشان می‌دهد زنانی که 65 سال به بالا دارند اگر با دوز مشخص روزانه از اسیدهای چرب امگا - 3 مصرف کنند در صورت ورزش کردن دو برابر بیشتر از زنانی که روغن ماهی نمی‌خورند به تقویت عضلات خود کمک می‌کنند.به گزارش بی بی سی، این پزشکان درصدد هستند با انجام یک آزمایش بزرگتر این یافته‌ها را تایید کرده و مشخص کنند که چرا مصرف روغن ماهی باعث تقویت و بهبود توان عضلانی می‌شود.در برخی از مطالعات قبلی نیز نشان داده شد که رژیم غذایی غنی از امگا - 3 از نوعی که معمولا در ماهی‌های چرب موجود است مزایای قابل توجهی برای سلامتی دارد برای مثال خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.در روند طبیعی پیری، حجم عضلات هر سال بین 0،5 تا دو درصد کاهش می‌یابد. این فرآیند که سارکوپنی نام دارد می‌تواند منجر به ناتوانی‌های حرکتی در سالمندان شود.‏

پزشکان می‌‌گویند: ورزش متعادل به همراه مصرف مداوم روغن ماهی به بهبود توان عضلانی در سالمندان کمک می‌کند و در نتیجه از سرعت پیر شدن می‌کاهد.

یافته‌های یک آزمایش جدید نشان می‌دهد زنانی که ۶۵ سال به بالا

دارند اگر با دوز مشخص روزانه از اسیدهای چرب امگا – ۳ مصرف کنند در صورت ورزش کردن دو برابر بیشتر از زنانی که روغن ماهی نمی‌خورند به تقویت عضلات خود کمک می‌کنند.

به گزارش بی بی سی، این پزشکان درصدد هستند با انجام یک آزمایش بزرگتر این یافته‌ها را تایید کرده و مشخص کنند که چرا مصرف روغن ماهی باعث تقویت و بهبود توان عضلانی می‌شود.

در برخی از مطالعات قبلی نیز نشان داده شد که رژیم غذایی غنی از امگا – ۳ از نوعی که معمولا در ماهی‌های چرب موجود است مزایای قابل توجهی برای سلامتی دارد برای مثال خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

در روند طبیعی پیری، حجم عضلات هر سال بین ۰،۵ تا دو درصد کاهش می‌یابد. این فرآیند که سارکوپنی نام دارد می‌تواند منجر به ناتوانی‌های حرکتی در سالمندان شود.

منبع: سلامت بانوان
این نوشته در اخبار تغذیه, دانش تغذیه - وعده غذایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *