پنه بادمجان و مرغ( برای آنهایی که بادمجان دوست ندارند)

مواد لازم :

پنه به میزان لازم
بادمجان:۳ عدد
مرغ: به میزان لازم
پیاز خردشده:یک عدد
جعفری ریزشده: ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع:  به میزان لازم
رب گوجه به میزان لازم
طرز تهیه:

مرغ را با یک تکه چوب دارچین یک جبه سیر و کمی پیازو کمی زردچوبه می پزیم  تا خوش طعم شود. بادمجان‌ها را کبابی می‌کنیم (‌مو قع کباب کردن بادمجان شکم آن را یک برش طولی بزنید تا خوب  بپزد) . کبابی کردن برای خوش‌طعم شدن بادمجان و سلامتی  بهتر است.
پیازرا خلالی  ریز خرد کرده یا نگینی با  کمی روغن و زردجوبه کمی تفتش می دهیم وقتی نرم شد یک تا ۲ حبه سیر را هم حالت خلالی نازک برش زده یا  (با رنده درشت ) به آن اضافه می کنیم وکمی تفت می دهیم سپس مرغ  پخته و تکه تکه شده  را هم اضافه کرده با  رب  تفت می دهیم بادمجان ها حالت ریش ریش باشد بهتر است بعد بادمجان  ها و کمی فلفل سیاه  را هم اضافه کرده   در آخر، تمام مواد را به پنه  اضافه کرده به مدت کمی آن را تفت می‌دهیم.

پنه ها را مثل ماکارونی آبکش کرده و درآب آن مقداری زردجوبه بریزید تا خوشرنگتر شوند می توانید حتی دم کنید بعد موقع سرو  با جعفری تزیین کنید مواد آماده را روی آن و یا لابلای آن بریزید. من خودم دوست دارم با دوغ بخورم تا نظر شما چه باشد. غذا آماده است . نوش جانتان

تجربه

این نوشته در تجربه, ماکارونی ، اسپاگتی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 Responses to پنه بادمجان و مرغ( برای آنهایی که بادمجان دوست ندارند)

  1. شیما می‌گوید:

    سلام و درود
    این غذا ادویه یا رب گوجه نیاز نداره ، چه چیزی باید زد و ممنون میشم کنار غذا ها بگید با چه نوشیدنی یا سالادی خوشمزه میشود یا طبع سردی و گرمی را کنترل کنیم ، خیلی وقتها غذا خوشمزه است اما ما نمیدانیم چطور بخوریم؟!
    با سپاس فراوان بانو

    • adineh می‌گوید:

      دوست عزیز می توانید دوباره به دستورش مراجعه کنید من تغییرش دادم همان طوری که خودم درست می کنم . سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *