عامل زود عصبانی شدن در مردان چیست ؟

 محققان، در مغز سالم، تنظیم مواد شیمیایی و تحرکات عصبی و برقراری آرامش به عهده ماده شیمیایی گابا است…

به گفته محققان کمبود یک ماده شیمیایی به نام گابا در مغز مردان، سببعصبانیت و تندخویی می شود. محققان دانشگاه کاردیف انگلستان اعلام کردند کمبود یک نوع ماده شیمیایی در مغز مردان، سبب تندمزاجی و تندخویی می شود.

به گزارش زی نیوز، مغز مردانی که زود عصبی می شوند فاقد یک ماده شیمیایی به نام GABA است که بین سلول های مغز نقش پیام رسانی دارد و رفتار فرد را کنترل می کند. در واقع گابا (گاما امینو اسید باتیریک) اصلی ترین فرستنده عصبی برای فرو نشاندن سیگنال های عصبی است که از رسیدن پیام های مربوط به اضطراب به مغز جلوگیری می کنند.

محققان با بررسی نحوه تصمیم گیری گروهی از دانش آموزان و اندازه گیری همزمان فعالیت مغزی آن ها دریافتند افرادی که فعالیت مغز در آن ها کاهش داشته، بیشتر در معرض تصمیم گیری های بدون فکر و عجولانه هستند. به عقیده محققان، در مغز سالم، تنظیم مواد شیمیایی و تحرکات عصبی و برقراری آرامش به عهده ماده شیمیایی گابا است. اگر سطح گابا از میزان مورد نیاز خیلی کمتر باشد باعث بروز اضطراب، بی خوابی و عصبانیت می شود.

بر اساس این گزارش، می توان برای تامین این ماده شیمیایی، در رژیم غذایی ماهی، سبوس گندم و یا ویتامین B6 قرار داد.

http://www.tebyan.net

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *