تحقیقات صورت گرفته در مورد روغن شترمرغ

طی ۱۵ سال اخیر مطالعات بسیاری در سراسر دنیا صورت گرفته است. مهم ترین یافته ها بیان می دارند که این روغن، ماده ای چند کاربردی است که برای حفظ سلامتی بدن کاربردهای فراوانی دارد. مهم ترین خصوصیت روغن شترمرغ، تاثیر آن بر ساختار پیوندی استخوان می باشد. این روغن به افراد مختلف و در زمینه های مختلف کمک می کند. بدن انسان دارای ساختار خاص ژنتیکی است و به نظر می رسد روغن شترمرغ، این ویژگی را به درستی درک کرده و در هنگام فقدان مواد لازم و یا التهاب، مواد غذایی مورد نیاز را عرضه می کند.
محققان دانشگاه ماساچوست، آزمایشاتی انجام داده اند که تعیین می کند آیا موارد ذکر شده در مورد این روغن از صحت کافی برخوردار است یا خیر؟ پروفسور رابرت نیکلسی (Robert Nicolosi) که مدیریت پروژه این تحقیقات را بر عهده دارد بیان می کند “می دانیم موادی درون آن روغن وجود دارد. موادی بسیار مؤثر. ولی هنوز نمی دانیم که در کجا و چگونه هستند؟” وی درمورد پتانسیل های این روغن بسیار امیدوار است. وی تحقیقات خود را پیگیری می کند و سعی در شناخت بخش های کشف نشده روغن دارد. وی هدایت انجمن ایموی آمریکا را بر عهده دارد. این انجمن تمامی تلاش خود را برای اثبات تمامی فواید روغن ایمو به کار گرفته است. پت سائر (Pat Sauer) ، مدیر این انجمن اذعان داشت: “ما بر این قراریم که تمامی خواص این روغن را به طور علمی ثابت کنیم”. تحقیقات صورت گرفته بر موش های آزمایشگاهی نشان می دهد که روغن شترمرغ دارای مواد ضد التهابی است. انجمن شترمرغ آمریکا از نیکولسی برای تحقیق بر روی ترکیبهای این روغن دعوت به عمل آورد. وی گفت: “با دریافت این پیشنهاد، فکر کردم روغن مار مورد نظر است و هرگز نمی دانستم که روغن شترمرغ چنین پرکارآمد باشد”. تحقیقات بر روی موش آغاز شد، محققان دریافتند که نه تنها این روغن التهاب را کاهش می دهد بلکه در قیاس با روغن ماهی، بهتر عمل می کند. روغن ماهی، التهاب موش ها را تا ۵۵ درصد کاهش می دهد حال آنکه روغن ایمو تا ۷۰ درصد بر التهاب تأثیر می گذارد و آن را می کاهد. برای اثبات علمی تأثیرات این روغن باید آزمایشات علمی نیز صورت می پذیرفت. این روغن تنها مختص دردهای آرتروز نمی باشد بلکه باعث کاهش کلسترول شد. و هم چنین خاصیت انتقالی نیز دارد. نتایج تحقیقات محققان استرالیایی نشان داد که روغن شترمرغ باعث انتقال سریع داروی سلبرکس (celebrex) به پوست شد. به جای خوردن قرص ها سلبرکس، می توان آن را از طریق پوست جذب کرد.
خلاصه (۱) از مطالعات آزمایشگاهی: ترکیب روغن شترمرغ با ترانس درمال ها (موادی که به جذب پذیری پوست کمک می کنند) خاصیتی کاملا ضد التهابی (ضد روماتیسمی) دارد. زمان بندی: به مدت ۳ ماه آزمایشاتی بر گروهی از بیماران شد.
هدف آزمایش:
۱- آیا روغن شترمرغ عاملی ضد التهاب برای تورم های بخش مفصل و استخوان است؟
۲- آیا روغن شترمرغ دردهای آرتروزی بخش غضروفی و مفصل های متورم را از بین می برد؟
نتایج:
۱- طی ۱۴ روز، روغن شترمرغ توانسته بود درد ناشی از ساییدگی استخوان ها را به طور کامل از بین ببرد.
۲- پس از ۱۴ روز، دیگر هیچ کدام از بیماران دردهای آرتروزی را در مفصل و استخوان خود حس نکردند.
کاهش درد آرتروزی

روز شروع درمان با روغن شترمرغ کاهش التهاب در مفصل های آرتروزی
۱ ۱%
۴ ۳۰%
۷ ۵۰%
۱۱ ۸۲%
۱۴ ۱۰۰%

کاهش التهابات آرتروزی

روز شروع درمان با روغن شترمرغ کاهش التهاب در مفصل های آرتروزی
۱ ۲%
۶ ۲۲%
۱۲ ۴۸%
۱۷ ۱۰۰%
این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *