درمان ۷ نوع بیماری با ۷ نوع میوه خشک

بسیاری از مردم تلاش می کنند برای حفظ سلامت و پیش گیری از بیماری های مختلف و کاهش وزن از غذاهای سالم استفاده کنند، از این رو در رژیم غذایی خود موادمعدنی، چربی های سالم، پروتئین، کربوهیدرات و میوه خشک کدرمان ۷ نوع بیماری با ۷ نوع میوه خشک بسیاری از مردم تلاش می کنند برای حفظ سلامت و پیش گیری از بیماری های مختلف و کاهش وزن از غذاهای سالم استفاده کنند، از این رو در رژیم غذایی خود موادمعدنی، چربی های سالم، پروتئین، کربوهیدرات و میوه خشک که ارزش غذایی بالایی دارد، لحاظ می کنند.برای آشنایی بیشتر با خواص میوه های خشک، در این مطلب به چند میوه خشک که در بهبود برخی از ناراحتی های جسمی موثر است، اشاره شده است.پوکی استخوان؛ کشمشکشمش یکی از منابع غنی بور (نوعی ماده معدنی) است که میزان از دست رفتن استخوان را در زنان یائسه کاهش می دهد. مصرف روزی حداقل ۳ میلی گرم و حداکثر ۱۰ میلی گرم کشمش توصیه می شود.خستگی مفرط؛ خرماخستگی، تمایل فرد به مصرف تنقلات شیرین را بالا می برد. خرما نسبتاً شاخص گلایسمی پایینی دارد و باعث رها شدن تدریجی قند در بدن می شود. از این رو، میزان انرژی را ثابت نگه می دارد و جایگزین خوبی برای تنقلات شیرین به حساب می آید.نقرس؛ گیلاس خشکآنتوسیانین موجود در گیلاس به خصوص گیلاس ترش برای بهبود بیماری های متعدد مربوط به التهاب از جمله آرتریت، نقرس و درد عضله پس از ورزش، مفید است. مصرف نیم پیمانه گیلاس روزی ۲ بار توصیه شده است.فشارخون بالا؛ زردآلو خشکاین میوه نسبت به موز، ۳ برابر پتاسیم بیشتری دارد. نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، مصرف کافی پتاسیم از بدن در برابر فشارخون بالا و بیماری های قلبی محافظت می کند.عفونت مثانه؛ زغال اخته خشک۲۰درصد زنان از مشکل مستمر عفونت مثانه رنج می برند، اگر شما هم مستعد به این ناراحتی هستید، زغال اخته خشک مصرف کنید. در نتایج بررسی که محققان آمریکایی انجام دادند، مشخص شد مصرف ۴۳گرم زغال اخته خشک عفونت را در نمونه های ادرار زنان کاهش می دهد.یبوست؛ آلو خشکمصرف روزانه ۶ عدد آلوی خشک یبوست را درمان می کند. آلو غنی از سوربیتول است که به دفع کمک می کند.کم خونی؛ انجیرمصرف ۴عدد انجیر خشک در روز یک چهارم نیاز روزانه آهن بدن را تامین می کند. بهتر است انجیر را همراه با آب پرتقال مصرف کنید. ویتامین C به جذب آهن از منابع گیاهی کمک می کند.ه ارزش غذایی بالایی دارد، لحاظ می کنند.

برای آشنایی بیشتر با خواص میوه های خشک، در این مطلب به چند میوه خشک که در بهبود برخی از ناراحتی های جسمی موثر است، اشاره شده است.

پوکی استخوان؛ کشمش

کشمش یکی از منابع غنی بور (نوعی ماده معدنی) است که میزان از دست رفتن استخوان را در زنان یائسه کاهش می دهد. مصرف روزی حداقل ۳ میلی گرم و حداکثر ۱۰ میلی گرم کشمش توصیه می شود.

خستگی مفرط؛ خرما

خستگی، تمایل فرد به مصرف تنقلات شیرین را بالا می برد. خرما نسبتاً شاخص گلایسمی پایینی دارد و باعث رها شدن تدریجی قند در بدن می شود. از این رو، میزان انرژی را ثابت نگه می دارد و جایگزین خوبی برای تنقلات شیرین به حساب می آید.

نقرس؛ گیلاس خشک

آنتوسیانین موجود در گیلاس به خصوص گیلاس ترش برای بهبود بیماری های متعدد مربوط به التهاب از جمله آرتریت، نقرس و درد عضله پس از ورزش، مفید است. مصرف نیم پیمانه گیلاس روزی ۲ بار توصیه شده است.

فشارخون بالا؛ زردآلو خشک

این میوه نسبت به موز، ۳ برابر پتاسیم بیشتری دارد. نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، مصرف کافی پتاسیم از بدن در برابر فشارخون بالا و بیماری های قلبی محافظت می کند.

عفونت مثانه؛ زغال اخته خشک

۲۰درصد زنان از مشکل مستمر عفونت مثانه رنج می برند، اگر شما هم مستعد به این ناراحتی هستید، زغال اخته خشک مصرف کنید. در نتایج بررسی که محققان آمریکایی انجام دادند، مشخص شد مصرف ۴۳گرم زغال اخته خشک عفونت را در نمونه های ادرار زنان کاهش می دهد.

یبوست؛ آلو خشک

مصرف روزانه ۶ عدد آلوی خشک یبوست را درمان می کند. آلو غنی از سوربیتول است که به دفع کمک می کند.

کم خونی؛ انجیر

مصرف ۴عدد انجیر خشک در روز یک چهارم نیاز روزانه آهن بدن را تامین می کند. بهتر است انجیر را همراه با آب پرتقال مصرف کنید. ویتامین C به جذب آهن از منابع گیاهی کمک می کند.

خواص گیاهان دارویی
این نوشته در خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها, سلامتی و رژیم غذایی-بهداشت و سلامت تغذیه ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 Responses to درمان ۷ نوع بیماری با ۷ نوع میوه خشک

  1. بانو می‌گوید:

    آفرین بر شما آموزگار پرتلاش ، خسته نباشید.
    مادرِ همسرم نیز مانند شما آموزگار پرتلاش و پرتکاپویی است حتی پس از بانشستگی.
    سلامت و شاداب باشید مهربان آموزگار

    • adineh می‌گوید:

      ممنون از حسن نظر و لطف شما خدمت همکار عزیزم هم سلام برسانید و با سپاس از انرژی مثبتی که دادید خوشحالم که مورد پسند واقع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *