طرز تهیه خامه فرم گرفته

صبحانه – شکر- خامه پرچرب- خامه تازه

چگونگی تهیه

ازمباحث بسیار مهمی که اغلب عزیزان علاقمند به هنر شیرینی پزی را دچار مشکل می کند بحث زدن و فرم دهی خامه است . به طوری که بتوان به راحتی از آن برای تزیین کیک استفاده کرد.
همان طور که قبلاً گفته شد بسیاری از کیک ها هستند که به تنهایی طعم و مزه مناسبی ندارند و باید به رویه های متفاوت به آن طعم و مزه داد . آنچه ذائقه شما عزیزان می طلبد خامه است که یکی از پرطرفدارترین رویه ها برای کیک به شما می رود. اما فرم دهی صحیح آن تابع یک سلسله نکات است که امید است با مطالعه دقیق موارد زیر به یک نتیجه مطلوب و رضایت بخش دست یابید.
۱- در تهیه خامه مورد مصرف برای کار شیرینی پزی باید دقت داشت تا خامه از چربی مناسب برخوردار باشد. به طور معمول پیشنهاد می شود از خامه ای استفاده شود که بالای ۳۵% چربی داشته باشد شاید عده ای از شما عزیزان برای دستیابی به این مهم با مشکل مواجه شوید لذا توصیه می شود از خامه پرچرب موجود در بازار و خامه تاهز صبحانه به نسبت مساوی استفاده کنید.
۲- بعد از تهیه خامه و ترکیب آن دو با هم دقت داشته باشید که هنگام شیرین کردن خامه در مرحله اولیه از سرمای لازم برخوردار باشد، یعنی در فصل تابستان بعد از خرید خامه چند ساعتی آن را در یخچال قرار دهید تا خامه سرد شده و غلیظ شود. همان طور که در فصل زمستان نیاز است تا خامه حدود ۲۰ دقیقه در دمای محیط قرار گیرد و سپس شیرین شود.
۳- بایست شکر مورد استفاده برای شیرین کردن خامه از نوع دانه ریز انتخاب شود تا به راحتی بتوان آن را در خامه حل کرد( برای شیرین کردن خامه می توان از پودر شکر نیز استفاده کرد ولی استفاده از شکر اولویت دارد).
۴- دقت داشته باشید به ازای هر یک کیلو گرم خامه ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم شکر نیاز است . از افزودن شکر بیش از حد جداً خودداری کنید.
۵- بعد از ترکیب خامه و افزودن شکر به آن کافی است بای یک قاشق فلزی در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید و یا در بیشتر موارد توصیه می شود خامه حدود ۱ دقیقه در دمای آشپزخانه قرار گیرد تا شکر به تدریج حل شود لازم است در طول این مدت مواد یکی دوباره هم بخورد.
۶- خامه شیرین شده را در ظروف دردار به مقدار متناسب با هر بار مصرف بریزید و در فریزر قرار دهید.
۷- خامه درون فریزر باید به انجماد کامل برسد و سپس استفاده شود (چنانچه در بعضی موارد فرصت کافی در اختیار ندارید حداقل ۲۰ دقیقه خامه را درون فریزر قرار داده سپس از فریزر خارج کرده با دور تند همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. در بعضی موارد نیز چنانچه خاه به سرمای کافی نرسیده باشد ظرف محتوی خامه را روی یخ قرار داده و با همزن برقی بزنید.
۸- خامه شیرین شده را بعد از انجماد کامل از فریزر خارج کنید. در مواقعی که فرصت کافی در اختیار دارید خامه را درون یخچال قرار دهید تا در حین خارج شدن از انجماد خنک باقی بماند. در غیر این صورت می توانید آن را در محیط آشپزخانه قرار دهید ت ذوب شود چنانچه خامه در این مرحله به موقع زنده شود به راحتی فرم می گیرد. یعنی این کار باید زمانی انجام شود که مقتول های همزن به راحتی داخل خامه بچرخد.
۹- اگر در حین زدن خامه، ذرات را درون آن به صورت دانه های ریز دیدید و یا در صورت سرد بودن بیش از حد جداره ظرف کافی است همزن را خاموش کرده و حدود ۳ تا ۲ دقیقه به خامه استراحت دهید. مجدداً با دور کند همزن تا زمانی که خامه صاف و یکدست شود به زدن ادامه دهید سپس دور همزن را تند کرده تا خطوط ایجاد شده در خامه کاملاً حفظ شود و یا وقتی از خامه با قاشق بر می دارید و روی کیک قرار می دهید به همان شکل باقی مانده و پخش نشود.
۱۰- در برخی موارد پس از یخ زدایی خامه بیش از حد رقیق می شود . در این مرحله اگر به سرد بودن خامه اطمینان دارید آن را در کاسه همزن بزنید و با دور تند به آن فرم دهید . در غیر این صورت مجدداً آن را در فریزر قرار داده تا سرد شود.
۱۱- همچنین برای دستیابی به نتیجه بهتر کافی است خامه را در مقادیر کم در کاسه همزن بریزید تا سریع تر فرم بگیرد. از زدن خامه به صورت یک جا در مقدار زیاد پرهیز کنید.
۱۲- دقت داشته باشید خامه فرم گرفته اضافی را می توان مجدداً درون فریزر نگهداری کرد. البته به شرط آنکه از سلامت آن مطمئن باشید.
امیدواریم که با رعایت نکات فوق به نتیجه دلخواه و رضایت بخش برسید.

شبکه جهانی جام جم – گلریز کاوه

این نوشته در کیک ها و شیرینی ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *