حرکات باراسل

باراوسل عبارتست از بخشی از تمرینات باله شامل حرکات قدرتی-کششی که بصورت مداوم بر روی عضلات نزدیک شونده و دور شونده کار می کند. بدلیل تداوم حرکات تعبیر تمرین استقامتی نیز می تواند از آن کرد. تمرینات باراوسل باعث افزایش انعطاف پذیری، کاهش سایز و تناسب اندام میشود.

باراوسل از سال ۱۳۷۳ در تهران زیر نظر خانم هنگامه امیدی با تعداد محدودی از شاگردان ارائه شد. نظر به اینکه تمامی افرادی که بیش از ۶ ماه در این کلاسها شرکت نموده اند تاثیرات تناسب اندام و کاهش سایز را در خود دیده اند پس از مدتی استقبال رو به رشدی از سوی عموم به این ورزش شد. این روند منجر به ثبت و ارائه رسمی این رشته در سال ۱۳۹۰ در فدراسیون آمادگی جسمانی شد.

افرادیکه باراسل را بیش از ۶ ماه ادامه داده اند از نشاط روحی و جسمی مناسبی بهره مند شده اند و حاضر به جابجایی این رشته با دیگر رشته ها نمی باشند. (به قول شاگردان: به باراسل معتاد شدیم).

 باراوسل ورزشی است ریتمیک،قدرتی، استقامتی و کششی. این ورزش علاوه بر حفظ تناسب و کاهش سایز، موجب بهبود هماهنگی عصبی – عضلانی می شود. اجرای هماهنگ و گروهی حرکات در این ورزش باعث افزایش روحیه همکاری،تعاون و دوستی می شود. قدرتی بودن این ورزش به دلیل در برداشتن انقباضات ایزومتریک و ایزوتونیک عضلانی است.این یک ورزش فرانسوی است.

منبع: http://barreausol-iran.com/

این نوشته در ورزش و تناسب اندام، تقویت عضلات و اندامها برای حفظ سلامتی و زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *