دسر فرنی برای سفره افطار

شما می توانید از این دسر برای سفره های افطارتان استفاده کنید که بسیار خوش طعم است و سفره هایتان را زیباتر می کند.  دسر فرنی رنگارنگ برای سفره افطار+عکس

شما می توانید از این دسر برای سفره های افطارتان استفاده کنید که بسیار خوش طعم است و سفره هایتان را زیباتر می کند.

 

با این مقدار مواد لازم به اندازه دو الی دو و نیم کاسه بستنی خوری از ”‌فرنی“ خواهیم داشت.
مواد لازم برای تهیه فرنی:1.jpg

آرد برنج: ۴۰ گرم

گلاب : یک سوم لیوان گلاب (معادل هشتاد گرم)

شکر: ۱۰۰گرم (معادل شش قاشق غذاخوری یا یک لیوان سرخالی)

شیر: نیم لیتر (معادل دو لیوان سرپر)

در صورت دلخواه طعم دهنده مثل: زعفران، پودر نسکافه یا کاکائو
در صورت دلخواه استفاده از طعم دهنده‌ها مثل: یک قاشق مرباخوری پودر کاکائو برای تهیه هر یک کاسه بستنی خوری از فرنی، یک قاشق غذاخوری نسکافه برای تهیه هر یک کاسه بستنی خوری از فرنی، یک قاشق غذاخوری زعفران آب کرده غلیظ برای تهیه هر یک کاسه بستنی خوری از فرنی، دو قاشق غذاخوری آرد برنج (معادل چهل گرم)

 

روش تهیه فرنی

دو قاشق غذاخوری آرد برنج (۴۰ گرم) را با شش قاشق غذاخوری شکر (۱۰۰ گرم) مخلوط کرده، دو لیوان شیر سرد (نیم کیلوگرم) را به آن اضافه کرده، هم می‌زنیم. سپس آن را روی شعله متوسط گذاشته، مرتب هم می‌زنیم تا قوام آید.
یک سوم لیوان گلاب (۸۰ گرم) را اضافه کرده، هم می‌زنیم تا مایه یکدست شده، فرنی سفید آماده شود. آن را در ظرف پذیرایی کشیده، سرد یا گرم مصرف می‌کنیم.

2.jpg
برای تهیه فرنی زعفرانی، یک قاشق غذاخوری زعفران آب کرده غلیظ را به یک لیوان فرنی سفید داغ اضافه کرده، هم می‌زنیم و در ظرف پذیرایی می‌کشیم.
برای تهیه فرنی نسکافه ای، یک قاشق غذاخوری نسکافه را در یک قاشق غذاخوری آب جوش حل کرده، به یک لیوان فرنی سفید داغ اضافه کرده، هم می‌زنیم تا فرنی نسکافه ای آماده پذیرایی شود.
برای تهیه فرنی کاکائویی، یک قاشق مرباخوری کاکائو را در یک قاشق غذاخوری آب جوش حل کرده، به  فرنی سفید داغ اضافه کرده، هم می‌زنیم تا فرنی کاکائویی آماده پذیرایی شود.

 

 گروه اینترنتی پرشین وی- آکا

 

 

این نوشته در کیک ها و شیرینی ها, میان وعده ها ، دسر و مرباو کمپوت ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *