چرا انتهای خیار تلخ است.

%d8%ae%db%8c%d8%a7%d8%b1تلخی انتهای خیار در اثر ماده ای به اسم کوکوربتاسین (cucurbitacin) است که در ته آن وجود دارد و در ریشه ساخته می شود. کوکوربتاسین در خیارهای گلخانه ای دیده نمی شود یا به ندرت و تحت شرایط نامساعد به وجود می آید.

خیارهای بوته ائی که در هوای سرد به عمل می آیند ، یا تحت استرس کم آبی هستند و یا با تغییر شکل رشد میکنند ، بیشتر حاوی این ماده تلخ میباشند. اصولا شرایط نامساعد در زمان رشد موجب تلخ شدن خیار میشود.

کوکوربتاسین انواع مختلفی دارد و در خیار، کوکوربتاسین به دو صورت آگلیکون و مونوگلیکوزید وجود دارد و به طور دقیق، عامل تلخی خیار، کوکوربتاسین BوC است.

کدبانو:من درکتابهای طب  سنتی خوانده ام که  اگر خیار را از سمت کوکوربتاسین  cucurbitacin بخورید دیگر تلخی احساس   نمی کنید. ۷۰ تا  ۸۰ درصد پتاسیم خیار داخل همین قسمت  است. ا ز خوردن  آن لذت ببرید ونگران نباشید.

گزیده اخبار علمی
این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

9 Responses to چرا انتهای خیار تلخ است.

  1. صادق می‌گوید:

    خیلی مطلب جالبی بود. البته من دنبال اطلاعاتی در مورد خواص درمانی « خیار تلخ » می گشتم .به مطلب وبلاگ شما که رسیدم دیم جالبه خوندم و خوشم اومد.. لازم دیدم ازتون تشکر کنم.. دست مریزاد . موفق باشید

  2. سارا می‌گوید:

    جالب بود ….با تشکر

  3. مهدی می‌گوید:

    سلام
    بسیار مفید واقع شد.
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *