«رب گوجه فرنگی برای سلامت آقایان»

پژوهشگران طی بررسی‌های گوناگون دریافته‌اند که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی مخصوصا گوجه فرنگی پخته شده (رب) اثر محسوسی در جلوگیری از بروز سرطان پروستات دارد.

گوجه فرنگی حاوی مقادیر فراوانی از رنگدانه‌ به نام لیکوپن است که این رنگدانه علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی، رنگ قرمز گوجه فرنگی را موجب می‌شود.دانشمندان نشان داده‌اند که گوجه فرنگی پخته شده، می‌تواند در مقابل سرطان پروستات، سرطان سینه وهایپرپلازی خوش خیم پروستات در مردان تا حد بسیار بالایی نقش پیشگیری کننده داشته باشد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تاثیرات لیکوپن برای جلوگیری و از بین بردن سلول‌های سرطانی در بدن، در محصولات مختلف گوجه فرنگی متفاوت است، تحقیقات نشان داده است که ماده رنگی لیکوپن می‌تواند سبب آهسته شدن رشد و حتی از بین بردن سلول‌های ناهنجار و سرطانی شود.

لیکوپن رشد و سرعت تکثیر سلول‌های سرطانی را به حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.
نتایج تحقیقات دانشمندان نشان داده که رب و دیگر محصولات بدست آمده از گوجه فرنگی در مقایسه با گوجه فرنگی خام، تاثیر بیشتری از نظر قدرت آنتی اکسیدانی دارند.

پخته شدن گوجه فرنگی باعث از میان برداشته شدن دیواره سلول و بافت‌های آن شده و موجب رهایی بیشتر ماده لیکوپن می‌شود.

گیاهان دارویی
این نوشته در خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها, سس ها و سالاد ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *