هنگام سرماخوردگی

هنگام سرماخوردگی و در صورت داشتن سرفه های مداوم پزشکان معمولا به شما مصرف بیشتر مایعات رو توصیه میکنند اما امشب در صفحه ی دنیای پزشکی چند راه حل غیر دارویی دیگه معرفی میکنم که قطعا مفید و کاربردی هستند.

هنگام سرماخوردگی و در صورت داشتن سرفه های مداوم پزشکان معمولا به شما مصرف بیشتر مایعات رو توصیه میکنند اما امشب در صفحه ی دنیای پزشکی چند راه حل غیر دارویی دیگه معرفی میکنم که قطعا مفید و کاربردی هستند.1-در این شرایط علاوه بر نوشیدن مقدار زیاد آب و ترجیحا آب گرم و ولرم ،نوشیدن مایعات دیگر مثل چای و قهوه و سوپ هم می‌تواند کمک کند.2-جویدن قرص‌های حاوی روی برای درمان سرفه مفید است چون تحریکات گلو را برطرف کرده و مانع از سرفه کردن می‌شود.3-‌ از مصرف غذاهای ادویه‌دار و سرخ کرده پرهیز کنید چون موجب تحریک گلو می‌شوند.4- یک روشی که همیشه توصیه می‌شود نوشیدن یک لیوان آب گرم حاوی عسل و آب لیموی تازه با مقداری فلفل است. این محلول شفابخش را در طول روز استفاده کنید.5-مصرف تکه‌ای از زنجبیل تازه برای درمان سرفه مفید است.6-همچنین توصیه می‌شود یک لیوان شیر داغ حاوی زردچوبه بنوشید. این روشی قدیمی و شناخته شده برای درمان سرفه در خانه‌های هندی است.7- نگه داشتن میوه میخک در داخل دهان نیز برای جلوگیری از سرفه کاربرد دارد.پ.ن:تمامی ادویه جات به زردچوبه و فلفل ختم نمی شوند! از این رو زردچوبه و فلفل به علت خواص آنتی سپتیک و آنتی هیستامینی خودشون در این موضوع موثر و مفید هستند.(ناتانائیل)

۱-در این شرایط علاوه بر نوشیدن مقدار زیاد آب و ترجیحا آب گرم و ولرم ،نوشیدن مایعات دیگر مثل چای و قهوه و سوپ هم می‌تواند کمک کند.
۲-جویدن قرص‌های حاوی روی برای درمان سرفه مفید است چون تحریکات گلو را برطرف کرده و مانع از سرفه کردن می‌شود.
۳-‌ از مصرف غذاهای ادویه‌دار و سرخ کرده پرهیز کنید چون موجب تحریک گلو می‌شوند.
۴- یک روشی که همیشه توصیه می‌شود نوشیدن یک لیوان آب گرم حاوی عسل و آب لیموی تازه با مقداری فلفل است. این محلول شفابخش را در طول روز استفاده کنید.
۵-مصرف تکه‌ای از زنجبیل تازه برای درمان سرفه مفید است.
۶-همچنین توصیه می‌شود یک لیوان شیر داغ حاوی زردچوبه بنوشید. این روشی قدیمی و شناخته شده برای درمان سرفه در خانه‌های هندی است.
۷- نگه داشتن میوه میخک در داخل دهان نیز برای جلوگیری از سرفه کاربرد دارد.

پ.ن:تمامی ادویه جات به زردچوبه و فلفل ختم نمی شوند! از این رو زردچوبه و فلفل به علت خواص آنتی سپتیک و آنتی هیستامینی خودشون در این موضوع موثر و مفید هستند.

دنیای پزشکی

این نوشته در خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها, دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *