چای زنجبیلی با لیمو و عسل

خوب همه ما این علامت رو می شناسیم، یه درد آزار دهنده تو گلو و معلومه که داریم آماده می شیم برای یه سرماخوردگی! که مسلما باعث می شه از تمام کارای زندگی مون عقب بمونیم. حتما بعد از یه دوش آب داغ، شب زودتر به رختخواب می ریم و چند تا قرص و ویتامین هم می خوریم اما دیر یا زود به یه نوشیدنی داغ احتیاج پیدا می کنیم تا کمی سر حال بیاییم. ما هم می خواهیم یه دستورالعمل خوب معرفی کنیم، به خصوص برای اونایی که تو این فصل گرم، از بس جلوی کولر نشستن، سرما خوردن.

این نوشیدنی حتی برای روزه داران عزیز چه برای سحر و چه در زمان افطار هم مناسبه و می تونه کمک کنه تا انرژی بیشتری داشته باشند. پیشنهاد دلپذیر اینه که این نوشیدنی خوش طعم رو امتحان کنید و از نوشیدنش لذت ببرید و حتما تو درست کردنش از چای سیلان دلپذیر و عسل طبیعی دلپذیر استفاده کنید تا لذت طعم یک چای با کیفیت در یک نوشیدنی دلچسب رو فراموش نکنید.

طرز تهیه:

مقداری آب بجوشانید.

حدود ۲ سانتی متر از یک تکه ریشه زنجبیل را رنده کنید. (زنجبیل ها را در انتهای ظرفی که در آن چای را دم می کنید قرار دهید یا اول در یک صافی بریزید. همچنین می توانید چند قطعه از آن را ببرید و اجازه دهید در فنجان چای، در زمانی که مشغول نوشیدن هستید، به حالت آویزان قرار بگیرند.)

حدود ۲/۱ تا ۱ قاشق چای خوری آبلیمو در انتهای لیوان خود بچکانید.

دستکم یک قاشق غذاخوری عسل به لیوان بیفزایید.

زمانی که آب کاملا به جوش آمد، آن را روی مخلوط عسل و لیمو بریزید و زنجبیل و چای کیسه ای را به آن اضافه کنید و دقایقی بگذارید تا خوب خیس بخورند. اگر چای پر رنگ و قوی نمی نوشید، می توانید چای را دیرتر اضافه کنید.
اگر از چای کیسه ای استفاده نمی کنید، می توانید چای را دم کنید و بعد از دم کشی آن را به مخلوط عسل و لیمو و زنجبیل اضافه کنید.

چای را از صافی عبور دهید تا برگ های چای و خرده های زنجبیل گرفته شوند.

نوش جان فرمایید و لذت ببرید.

“هیچ مشکلی آنقدر بزرگ و عمیق نیست که نتوان با یک فنجان چای گوارا آن را کاهش داد.”برنارد پاول هروکس

برگرفته از: sopranointherealworld.blogspot.com

۳ نکته سودمند عسل و سلامتی با حقایق زیر در ارتباطند:
۱٫ عسل یک افزایش دهنده انرژی، آنهم از نوع طبیعی است.
۲٫ عسل یک تقویت کننده
سیستم ایمنی بدن قدرتمند است.
۳٫عسل یک داروی طبیعی
برای بیماری های متفاوت
است.

عسل ایده آل ترین سوخت برای سوزاندن ذخیره چربی بدن در هنگام خواب است و این به دلیل نسبت ۱:۱
فراکتوز و گلوکز در عسل
است. عسل تنها شیرین
کننده ای است که ساخته انسان
نیست و اثرات شفادهنده دارد.

چای حاوی حدود ۲۰ نوع از آمینواسیدهاست. آمینواسدها نقش بلوک های سازنده پروتئین را دارند. پروتئین ها همانقدر برای بدن لازمند که سلول های بدن برای موجود بودن،زنده ماندن و تکثیر به آنزیم نیازمندند. و آنزیم ها از پروتئین ساخته شده اند.
آنتی اکسیدان های موجود در چای به جنگ با اثرات مخرب رادیکال های آزاد که به عنوان منبع بسیاری از بیماری های تضعیف کننده امروزی شناخته شده اند کمک می کنند. آیا می دانستید که به غیر از کیته چین که چای حاوی مقدار بسیار زیادی از آن است، انواع بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها در چای موجود است؟
برگ های چای و چای دم کرده منبع غنی ای از مواد معدنی است. مواد معدنی بنیان های شیمیایی هستند که زیرساخت های مشخص و نقش های عملکردی در بدن انسان را پشتیبانی و حمایت می کنند. مواد معدنی ای که چای از آنها غنی است شامل فسفر، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز است.

http://kadbanooco.com

این نوشته در ادویه ها, دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *