هویج این ماده غذایی نارنجی رنگ

این ماده‌ی غذایی نارنجی رنگ سرشار از خواص فوق‌العاده است که خدمت بزرگی به سلامتی می‌کند چون می‌تواند مشکلات بینایی، کم‌خونی، ،اسهال و غیره را برطرف کند.

‎این ماده‌ی غذایی نارنجی رنگ سرشار از خواص فوق‌العاده است که خدمت بزرگی به سلامتی می‌کند چون می‌تواند مشکلات بینایی، کم‌خونی، ،اسهال و غیره را برطرف کند.هویج دوست روده‌هادل درد، بیرون‌روی، حالت تهوع و غیره. زمانی که روده‌ها نمی‌توانند به درستی آب را جذب کنند بیرون‌روی اتفاق می‌افتد. یکی از روش‌های موثر برای مقابله با این مشکل استفاده از هویج است. این ماده‌ی غذایی سرشار از فیبر است و فیبر پکتین موجود در آن آب را جذب می‌کند و به این ترتیب از شدت اسهال کاسته می‌شود.هویج دوست همیشگی چشم‌هاکاهش قدرت بینایی، اشک‌ریزی چشم‌ها، مشکل دید و غیره. با گذشت زمان چشم‌ها ضعیف‌تر شده و گاهی دچار بیماری‌های داخلی می‌شوند. خوشبختانه هویج دوست سلامت چشم‌هاست.این سبزی نارنجی حاوی لوتئین همان آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشدکه قادر است ازشبکیه‌ی چشم‌ها مراقبت کرده و از مشکل دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری پیشگیری می‌کند.هویج برای به تاخیر انداختن پیری پوستجوانی و شادابی پوست با هویج امکان‌پذیر است. این ماده‌ی غذایی نه تنها برای اعضای داخلی بدن مفید است بلکه برای بهبود وضعیت پوستمان نیز موثر است. به خاطر اینکه سرشار از بتاکاروتن یا همان پیش‌ساز ویتامین A می‌باشد. این آنتی‌اکسیدان از پیری سلول‌های پوستی پیشگیری می‌کند. اگر در برنامه‌ی غذایی‌تان به طور مرتب هویج میل کنید خدمت بزرگی به سلامت و شادابی پوستتان خواهید کرد.هویج برای مقابله با کم‌خونی‌های جزئیمصرف هویج برای رفع کم‌خونی مفید است. هویج خواصی دارد که با کم‌خونی مقابله می‌کند به خاطر اینکه به تولید بیشتر گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند.هویج دوست خانم‌های میانسالگرگرفتگی، چاقی، پوکی استخوان و غیره. با مصرف هویج می‌توان این علائم را به تاخیر انداخت.به خاطر اینکه هویج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به بدن کمک می‌کنند تا با اکسایش سلول‌ها و پیری بدن مقابله کنند.هویج سدی در برابر آفتاب‌سوختگیهویج موثرترین ماده‌ی غذایی برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی است. . بتاکاروتن موجود در هویج از پوست محافظت کرده و باعث تقویت آن می‌شود. در واقع این آنتی‌اکسیدان از پوست در برابر اشعه‌های ماورای بنفش محافظت می‌کند. مصرف آب هویج باعث آماده سازی پوست برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌شود.ماسک هویج برای شادابی و تیرگی پوست.علاوه بر مصرف هویج می‌توانید با آن ماسک نیز تهیه کنید. برای این کار نصف یک عدد هویج را پوست گرفته و پوره کنید. همین کار را با نصف خیار هم انجام دهید. هر دو را با هم مخلوط کنید و روی پوستتان قرار دهید و بعد از 15 دقیقه شستشو دهید.دیابتی‌ها: مصرف پوره‌ی هویج ممنوعتوجه داشته باشید که در برخی موارد باید در مصرف هویج احتیاط کرد. به خاطر اینکه میزان قند موجود در این سبزی نسبتا زیاد است. برای همین افرادی که از دیابت دارند و یا افرادی که باید مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین مصرف کنند باید درمصرف هویج احتیاط کنند..‎

هویج دوست روده‌ها
دل درد، بیرون‌روی، حالت تهوع و غیره. زمانی که روده‌ها نمی‌توانند به درستی آب را جذب کنند بیرون‌روی اتفاق می‌افتد. یکی از روش‌های موثر برای مقابله با این مشکل استفاده از هویج است. این ماده‌ی غذایی سرشار از فیبر است و فیبر پکتین موجود در آن آب را جذب می‌کند و به این ترتیب از شدت اسهال کاسته می‌شود.

هویج دوست همیشگی چشم‌ها
کاهش قدرت بینایی، اشک‌ریزی چشم‌ها، مشکل دید و غیره. با گذشت زمان چشم‌ها ضعیف‌تر شده و گاهی دچار بیماری‌های داخلی می‌شوند. خوشبختانه هویج دوست سلامت چشم‌هاست.این سبزی نارنجی حاوی لوتئین همان آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشدکه قادر است ازشبکیه‌ی چشم‌ها مراقبت کرده و از مشکل دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری پیشگیری می‌کند.

هویج برای به تاخیر انداختن پیری پوست
جوانی و شادابی پوست با هویج امکان‌پذیر است. این ماده‌ی غذایی نه تنها برای اعضای داخلی بدن مفید است بلکه برای بهبود وضعیت پوستمان نیز موثر است. به خاطر اینکه سرشار از بتاکاروتن یا همان پیش‌ساز ویتامین A می‌باشد. این آنتی‌اکسیدان از پیری سلول‌های پوستی پیشگیری می‌کند. اگر در برنامه‌ی غذایی‌تان به طور مرتب هویج میل کنید خدمت بزرگی به سلامت و شادابی پوستتان خواهید کرد.

هویج برای مقابله با کم‌خونی‌های جزئی
مصرف هویج برای رفع کم‌خونی مفید است. هویج خواصی دارد که با کم‌خونی مقابله می‌کند به خاطر اینکه به تولید بیشتر گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند.

هویج دوست خانم‌های میانسال
گرگرفتگی، چاقی، پوکی استخوان و غیره. با مصرف هویج می‌توان این علائم را به تاخیر انداخت.به خاطر اینکه هویج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به بدن کمک می‌کنند تا با اکسایش سلول‌ها و پیری بدن مقابله کنند.

هویج سدی در برابر آفتاب‌سوختگی
هویج موثرترین ماده‌ی غذایی برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی است. . بتاکاروتن موجود در هویج از پوست محافظت کرده و باعث تقویت آن می‌شود. در واقع این آنتی‌اکسیدان از پوست در برابر اشعه‌های ماورای بنفش محافظت می‌کند. مصرف آب هویج باعث آماده سازی پوست برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌شود.

ماسک هویج برای شادابی و تیرگی پوست.
علاوه بر مصرف هویج می‌توانید با آن ماسک نیز تهیه کنید. برای این کار نصف یک عدد هویج را پوست گرفته و پوره کنید. همین کار را با نصف خیار هم انجام دهید. هر دو را با هم مخلوط کنید و روی پوستتان قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه شستشو دهید.

دیابتی‌ها: مصرف پوره‌ی هویج ممنوع
توجه داشته باشید که در برخی موارد باید در مصرف هویج احتیاط کرد. به خاطر اینکه میزان قند موجود در این سبزی نسبتا زیاد است. برای همین افرادی که از دیابت دارند و یا افرادی که باید مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین مصرف کنند باید درمصرف هویج احتیاط کنند..

I Love Fruits &cocktails
این نوشته در خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها, دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *