اسرار جوان تر شدن پوست برای نوعروس ها

برای پیشگیری از پیری پوست راه هایی وجود دارد که بهتر است نو عروس ها به آن توجه کنند

اسرار جوان تر شدن پوست برای نوعروس ها

همه ما زیبایی و جوانی را دوست داریم و دلمان می خواهد پوست خوبی داشته باشیم اما به هر حال چین چروک ها با گذشت سن جای خودشان را روی صورتمان پیدا می کنند. هر پوستی پیر و چروک می شود اما شما می توانید با دنبال کردن چند توصیه ساده پیری پوستتان را به تعویق بیندازید و همواره جوان تر از سن تان به نظر بشید.

شاد باشید
تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد یکی از عوامل پیری زودرس پیری پوست، استرس است. پس سعی کنید در زندگی به دنبال روش هایی باشید که استرس تان کاهش پیدا کرده و شادی تان بیشتر شود. کارهایی را انجام دهید که دوستشان دارید و به جاهایی بروید که از بودن در آن مکان ها لذت می برید. ورزش و تمرینات مدیتیشن هم به کاهش استرس شما کمک می کنند.

سبزیجات بخورید
ثابت شده مصرف سبزیجاتی که مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارند از پیری زودرس پوست شما پیشگیری می کنند. سبزیجات و میوه هایی که ویتامین های آ و ئی دارند هم در شادابی پوست تاثیر گذار هستند. گوجه فرنگی، هویج و فلفل دلمه ای از جمله سبزیجات مفید برای پوست شما هستند.

 از مرطوب کننده ها استفاده کنید
رطوبت رسانی به پوست در زیبایی آن تاثیر مستقیم دارد. بنابراین همیشه در کیف لوازم آرایش تان یک مرطوب کننده مناسب هم داشته باشید تا پوست شما نرم و مرطوب شود. در صورت نیاز از یک متخصص پوست کمک بگیرید تا با توجه به نوع پوستتان مرطوب کننده مناسبی داشته باشید.

میوه بخورید
میوه ها هم مانند سبزیجات مقادری قابل توجهی آنتی اکسیدان دارند و می توانند در تامین آب مورد نیاز بدن هم نقش داشته باشند. مصرف میوه هایی که ویتامین ث دارند به جوانی پوست بیشتر کمک می کنند. مرکبات منبع خوبی از ویتامین ث هستند.

آب بنوشید
پوست شما نسبت به کم آبی بسیار حساس است. پس در طول روز و بویژه در هوای گرم ۷ تا ۸ لیوان آب بنوشید و با کمک میوه جات و سبزیجات تازه پوستی پر آب و شفاف داشته باشید.

عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب بزنید
اگر همیشه فردی خوشحال هستید و زیاد می خندید احتمال ایجاد چین و چروک های پنجه کلاغی در اطراف چشم های شما زیاد است و خطوط خنده در روی صورت شما هم جا خوش می کنند.

 استفاده از عینک های آفتابی که اطراف چشم ها را می پوشاند به شما کمک می کند تا اشعه های ماورای بنفش خورشید کمتر به این مناطق رسند و چین و چروک های اطراف چشم ها را به تعویق می اندازند. البته استفاده از کرم دور چشم هم برای کاهش احتمال بروز چین چروک ها توصیه می شود. در فصل گرم و سرد هم استفاده از کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی مناسب از ورود اشعه ماورای بنفش خورشید به پوست پیشگیری کرده و پیری پوست را به تعویق می اندازد.

خوب و کافی بخوابید
برای داشتن پوست سالم باید برنامه منظم و مناسبی برای خوابتان داشته باشید. متخصصان به شما توصیه می کنند که در طول شبانه روز ۷ تا ۸ ساعت بخوابید تا در این مدت سلول های پوست شما استراحت کنند. بهتر است هنگام خواب صورتتان را داخل بالش فرو نبرید و به پشت بخوابید تا چین و چروک های کمتری روی پوست شما ظاهر شوند. در این صورت گردش خون شما بهتر انجام می شود. بنابراین سلول های شما می توانند مواد غذایی کافی را دریافت کنند.

ورزش کنید

ورزش و انجام تمرینات بدنسازی برای تقویت ماهیچه ها و عضلات یکی از راه های موثر برای جوان سازی پوست است تا پوست شما نسبت به سن تان شاداب تر به نظر برسد.

این نوشته در خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها, دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *