خواص معجزه آسای گلپر .. حتما بخوانید

این گیاه خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدنفخ بالایی دارد .و معمولاً همراه با مواد غذایی نفاخ مثل باقلا استفاده میشود. دانه‌های گلپر خاصیت تقویت‌کنندگی معده دارند و هضم‌کننده خوبی هستند.و دستگاه هاضمه شما را نیز تقویت میکند، افرادی که معده ضعیف یا تنبلی دارند، می‌توانند از پودر گلپربه عنوان ادویه در غذا استفاده کنند،مواد شیمیایی موجود در گلپر عبارتند از: استات هکسیلیک، استات استیلیک و بوتیرات متیلیک و بوتیرات اتیلیک و اسید های مختلف دیگر که بوی تند آن از آنهاست.

این گیاه مقوی معده و سایر اندامهای دستگاه گوارش و دفع کننده نفخ دستگاه گوارش می باشد . همچنین ترشحات معده را زیاد کرده و سموم بدن را دفع می کند. و ضد عفونی کننده و میکروب کشی قوی است.مصرف پودر دانه گلپر به عنوان یک داروی کشنده برای بعضی کرمهای داخل روده بسیار موثر است

اسانس دانه‌های گلپر خاصیت ضدمیکروبی دارد و همانند سیر و پیاز شوینده معده محسوب میشود

.همچنین پودرگلپربه عنوان آنتی اکسیدان در کاهش خطرات قلبی عروقی و کاهش مقادیر لیپوپروتیئن های سرم نقش دارد.

بهترین دارو برای معالجه هیستری و برای کمردردهای ناشی از رطوبت میباشد و اگر از تشنج و ناراحتیهای عصبی رنج می برید حتما از این گیاه استفاده کنید .خوردن آن به میزان کم،باعث نشاط و شادی شده و نیز خوردن گلپر ذهن را باز و حافظه را زیاد و نسیان را کم می کند

طرز استفاده از گلپر:به عنوان مثال پودر گلپر را می ‌توان روی باقلای پخته،‌ عدس و دیگر حبوبات، سیب ‌زمینی پخته، انواع سوپ ها،خورش ‌ها ،سالاد ،ماست و همچنین روی اناردانه شده پاشید.و ……… :

حتی میتوانید یک دمنوش بسیار قوی برای درمان موارد ذکر شده مصرف کنید .طرز تهیه دمنوش : یک قاشق غذا خوری پودر گل پر را در یک قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد روی آن ریخته تا به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. این چای کمی تلخ است و برای شیرین کردن آن می توانید از عسل یا نبات استفاده کنید.

مهم kiss emoticon ضماد گلپر با روغن زیتون برای از بین بردن سیاهى زیر چشم*
در طب سنتی ایران نسخه ای ساده و بسیار کاربردی معجزه آسای در زمینه ی زیبایی وجود دارد ، که برای درمان کبودی و سیاهی دور چشم از سوی درمان گران توصیه شده است ، برای تهیه ی این نسخه نیاز به پودرخشک شده ی گلپر و مقداری روغن زیتون داریم .برای تهیه ی این مخلوط کافی است پودر گلپر را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون طبیعی مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی حلقه ی چشم و سیاهی های زیر چشم بمالید ، سپس این ماسک را برداشته و صورتتان را با آب نیم ولرم بشویید،یک هفته هر روز این ماسک را به زیر چشم بمالید بجزو سیاهی زیر چشم ماسک قوی برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم نیز میباشد.

ماساژو درمان
این نوشته در خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها, دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *