خاصیت ضد‌سرطانی پوست بادمجان:

راز تندرستی-  پوست بادمجان خاصیت ضد‌سرطانی دارد و سبب جلوگیری از پیری زودرس و کاهش

'‎راز تندرستیخاصیت ضد‌سرطانی پوست بادمجان:پوست بادمجان خاصیت ضد‌سرطانی دارد و سبب جلوگیری از پیری زودرس و کاهش سطح کلسترول خون نیز می‌شود.پوست بادمجان سرشار از ترکیبات حاوی آنتی‌اکسیدان است که سبب می‌شود سلول‌های بدن در برابر پیری زودرس مقاوم شوند. وجود فنولین در پوست بادمجان سبب می‌شود در کاهش میزان کلسترول خون مؤثر باشد.با این حال توصیه می‌شود در خوردن بادمجان زیاده‌روی نشود زیرا دارای اگزالات است و این امر می‌تواند در شکل‌گیری سنگ کلیه مؤثر باشد.پتاسیم و اسید فولیک بادمجان از بروز فشار خون و بیماری‌های قلبی- عروقی جلوگیری می‌کند و به شرطی که سرخ نشود، به‌عنوان پایین آورنده کلسترول شناخته شده است. در پوست این صیفی آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانین وجود دارد که برای جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی مفید است. از این‌رو توصیه می‌شود، آن را با پوست، پخته و میل کنید. تخم بادمجان برای درمان سرماخوردگی و زکام مفید است.اما به‌دلیل موادی که در میان دانه‌ها یا تخم آن وجود دارد در مبتلایان به بیماری‌های کبدی یا یرقان می‌تواند ایجاد ناراحتی کند.مصرف بادمجان به همراه سیر می‌تواند خاصیت پایین‌آورندگی کلسترول بد خون را چند برابر کرده و از بروز بیماری‌های عروقی جلوگیری کند. بهترین نوع بادمجان، قلمی، بدون تخم و رسیده آن است.‎'

سطح کلسترول خون نیز می‌شود.

پوست بادمجان سرشار از ترکیبات حاوی آنتی‌اکسیدان است که سبب می‌شود سلول‌های بدن در برابر پیری زودرس مقاوم شوند. وجود فنولین در پوست بادمجان سبب می‌شود در کاهش میزان کلسترول خون مؤثر باشد.

با این حال توصیه می‌شود در خوردن بادمجان زیاده‌روی نشود زیرا دارای اگزالات است و این امر می‌تواند در شکل‌گیری سنگ کلیه مؤثر باشد.

پتاسیم و اسید فولیک بادمجان از بروز فشار خون و بیماری‌های قلبی- عروقی جلوگیری می‌کند و به شرطی که سرخ نشود، به‌عنوان پایین آورنده کلسترول شناخته شده است.

در پوست این صیفی آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانین وجود دارد که برای جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی مفید است. از این‌رو توصیه می‌شود، آن را با پوست، پخته و میل کنید.

تخم بادمجان برای درمان سرماخوردگی و زکام مفید است.
اما به‌دلیل موادی که در میان دانه‌ها یا تخم آن وجود دارد در مبتلایان به بیماری‌های کبدی یا یرقان می‌تواند ایجاد ناراحتی کند.

مصرف بادمجان به همراه سیر می‌تواند خاصیت پایین‌آورندگی کلسترول بد خون را چند برابر کرده و از بروز بیماری‌های عروقی جلوگیری کند. بهترین نوع بادمجان، قلمی، بدون تخم و رسیده آن است.

اسرار خوراکی ها

 

 

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی, غذا ها ی گیاهی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *