آشنایی با روش تهیه بیف‌استراگانف

 

 تابه‌حال تاریخچه بیف‌استراگانف – این غذای روسی که این روزها در فهرست غذاهای رسمی ما نیز قرار گرفته است – را شنیده‌اید؟

این‌طوری که می‌گویند در پایان قرن نوزدهم در شهر ادسا آشپزی به نام الکساندر استراگانف، خوراک خوشمزه‌ای از بیف (یا همان گوشت گوساله)، پیاز و خامه درست کرد که به‌عنوان غذای اختصاصی، نام فامیل خود را بر آن گذاشت. بعدها به ترکیب این غذا سیب‌زمینی سرخ‌شده نیز اضافه شد.

مواد لازم برای ۴ نفر:

– ۴۵۰ گرم گوشت  گوساله (به صورت باریک خرد شود حالت خلالی بلند نه خیلی نازک)می توانید بجای گوشت قرمز از مرغ استفاده کنید.بصورت مربعی خرد کرده .

قارچ ورقه ای خرد شده۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم اگر دوست داشتید قارچ هم اضافه کنید. قارچها را با کره کمی تفت می دهیم. گوشت که تقریبا پخت قارچ را هم اضافه می کنیم.
– یک قاشق سوپ‌خوری روغن مایع
– ۲۵ گرم یا ۲ قاشق سوپ‌خوری کره
– یک عدد پیاز بزرگ(به صورت خلالی خرد شود)
– یک قاشق سوپ‌خوری آرد گندم
– یک قاشق چای‌خوری رب گوجه‌فرنگی
– یک قاشق چای‌خوری آب لیموترش
– دوسوم پیمانه خامه
– نمک و فلفل به میزان لازم
– جعفری خردشده کمی برای تزئین
– ۵۰۰ گرم سیب‌زمینی

طرز تهیه:

۱– تابه نچسبی آماده کرده و روغن را به‌همراه نیمی از کره در آن بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا روغن داغ شده و کره نیز آب شود. حالا تکه‌های گوشت را به روغن اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه یا تا زمانی که گوشت‌ها تغییر رنگ پیدا کنند و متمایل به قهوه‌ای شوند روی شعله زیاد اجاق‌گاز حرارت دهید. پس از آن، گوشت را به‌همراه روغن و‌ آب حاصل از پخت آن به ظرف دیگری منتقل کنید.

۲– باقیمانده کره را در تابه ریخته و پیاز خردشده را در کره آب‌شده به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید.آرد، رب گوجه‌فرنگی، آب لیموترش و خامه را به ترتیب به پیازداغ اضافه کرده و کمی حرارت دهید.

۳– حالا گوشت‌های سرخ‌شده را به داخل تابه برگردانید و شعله را کم کنید و حرارت‌دادن را تا زمانی ادامه دهید که سس شروع به جوشیدن کند و حباب‌هایی روی آن ایجاد شود. در طول این مدت، مرتب مواد را  هم بزنید. درضمن اضافه‌کردن نمک و فلفل را نیز برای طعم‌دارکردن غذا فراموش نکنید.(در مورد مرغ ابتدا قارچها را با کره  کمی تفت داده بعد پیاز را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم بعد مرغها را هم اضافه کرده تفتش می دهیم)

۴– در پایان، سیب‌زمینی‌هایی را که به‌صورت خلالی خرد کرده بودید، در روغن سرخ کرده و پس از ریختن خوراک در بشقاب به‌همراه سیب‌زمینی و جعفری خردشده سرو کنید.

همشهری آنلاین

این نوشته در غذاهای بین المللی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *