مواد لازم برای خورشت هلو : برای ۵ تا ۶ نفر

هلو ۵ عددخورش هلو

ران مرغ ۲ عدد

سینه مرغ یک عدد

روغن یک پیمانه

نمک به میزان لازم

پیاز ریز شده نصف پیمانه

آب لیموی تازه ۴ قاشق سوپ‌خوری

آرد یک قاشق سوپ‌خوری

زعفران حل شده یک قاشق سوپ‌خوری

آلو بخارا بدون هسته ۶-۵ عدد

شکر یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه خورشت  هلو:

تکه های مرغ را شسته و پوست‌شان را جدا و آنها را نصف کنید. سپس با ۲ قاشق سوپ‌خوری روغن و نصف قاشق مرباخوری نمک مرغ را مزه دار کرده و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

پیاز را با ۳ قاشق سوپ‌خوری روغن تفت داده تا طلایی شود. تکه‌های مرغ را اضافه کرده و آنها را تفت دهید. کمی آب گرم اضافه کنید تا روی سطح مرغ را بگیرد و بگذارید بپزد.

آب لیموی تازه، شکر و زعفران را به خورش اضافه کنید. آرد را در یک کاسه با ۳ قاشق آب سرد حل کنید، سپس آن را به خورش اضافه کنید و صبر کنید تا خورش کمی جا بیفتد. در این زمان آلو بخاراها را بشویید و آنها را به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب جوش خیس کنید، سپس به خورش اضافه کنید.

هلوها را پوست گرفته، هسته آنها را در آورده و آنها را خرد کنید. هلو های خرد شده را در یک تابه با ۳ قاشق سوپ‌خوری روغن تفت دهید تا طلایی شوند، سپس آنها را به خورش اضافه کنید تا پخته شوند ولی له نشوند. خورش را بچشید و در صورت نیاز آب لیمو و شکر بیشتری اضافه کنید. وقتی خورش آماده شد آن را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید.

نکاتی برای پخت خورشت هلو:

به جای هلو از کمپوت هلو هم می‌توانید استفاده کنید و آب کمپوت هلو را برای پخت مرغ استفاده کنید. در صورت استفاده از کمپوت، شکر را حذف کنید.

همشهری آنلاین

 

این نوشته در خورشتها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *