تار عنکبوت قارچی در گردو

شده بعضی وقت ها یه گردو رو میشکنیم و توی آن  یه چیزی مثل تار عنکبوت میبینیم، اگر خیلی داغون باشد گردو را میندازیم  دور ولی اگر سالم به نظر بیایدآن تار عنکبوت را  با دست تمیز میکنیم و گردو را نوش جان میکنیم.
در واقع آن  تار عنکبوت قارچی هست به اسم آسپرژیلوس! کلا وقتی گردو، پسته، فندق، بادام، میوه های خشک، غلات و چیزهای مشابه اینها در شرایط هوا و گرما و رطوبت نامساعد نگه داری میشوند این قارچ تو آن رشد میکند.
حالا مساله اصلی اینجاست که این قارچ آسپرژیلوس یه نوع سم تولید میکنه به نام آفلاتوکسین، تحقیقاتی که انجام شده هم کاملا اثبات کرده که آفلاتوکسین احتمال ابتلا به سرطان کبد رو خیلی افزایش میدهد.
درضمن این قارچ روی نان های کپک زده که به عنوان خوراک دام استفاده میشوند هم رشد میکند و با مصرف شیر و گوشت وارد کبد ما میشود، از طریق مصرف جگر طیور هم وارد بدن ما میشود و تو کبد به تدریج ذخیره میشود و میتواند باعث ایجاد سرطان بشود.

سلامت باشید

این نوشته در اخبار تغذیه, خواص خوراکی ها و دانه ها،خشکبار، روغن ها، گیاهان و میوه ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

1 Response to تار عنکبوت قارچی در گردو

  1. یعقوبی مقدم می‌گوید:

    اینگونه گردوها معمولا بیشتر در شیرینی پزیها بکارمیروند که بیستی ناظران به طور جد گوش زد و نظارت کنند برای سلامت مصرف کنندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *