راهکاری برای پاک کردن لکه گردو و بادمجان از روی دست

لکه-ی-گردو

برای شما خانم های خانه دار پیش می آید که گاهی بر اثر پوست گردو و یا بادمجان لکه می شود در این جا راهکاری برای پاک کردن لکه گردو و بادمجان از روی دست را بیان می کنیم .

حتما شما هم در پاک کردن انواع لکه روی دست که حاصل پوست کندن گردوی تازه، بادمجان، چغندر و هویج، دان کردن انار، خرد کردن است مشکل داشته اید . این کارها به دست های شما رنگ می دهد و خیلی دیر از خط های ریز کف دستتان پاک می شود.

پاک کردن لکه گردو از روی دست :

پوست گردو تازه به دلیل اسیدهایی که دارد هنگامی که با سطح بدن و اکسیژن تماس پیدا می کند لکه های سیاه عمیقی را روی پوست ایجاد می کند که به سادگی این لکه ها قابل برطرف شدن نیستند از این رو افراد باید در نظر داشته باشند هنگامی که با گردو تازه سرو کار دارند حتما پوست آن را در داخل تشتی آب از خود گردو جدا کنند تا سیاهی آن کمتر به عمق پوست نفوذ کنند.
پوست گردوی تازه هنگام تماس با پوست بدن باعث به وجود آمدن لک سیاه می‎شود که با شستشوی معمولی و با مواد شوینده هم پاک نمی‎شود و حتی پوشیدن دستکش پلاستیکی هم کمکی به شما نمی‎کند چون رنگ پوست گردو از دستکش هم رد می‎شود.

ترفند یک : برای پاک کردن این لکه روی دست از برگ خود درخت گردو کمک بگیرید بدین صورت که با مالش روی لکه‎ها و شستشوی مرتب آن می‎توانید تا حد زیادی رنگ را پاک کنید.
ترفند دو : با استفاده از سرکه، شیر و آبغوره و شستشوی قسمت‎های لک شده با آنها می‎توان لکه‎ها را کم رنگ‎تر کرد .
ترفند سه : می‎توانید از کرم‎های لایه بردار استفاده کنید و بعد از پوست کندن گردو با این کرم‎ها رنگ برجای مانده بر دستتان را پک کنید.

ترفند چهار : بررسی ها نشان می دهند اگر دستتان به قدری سیاه شده است که نمی توانید در مهمانی شرکت کنید توصیه می شود دست خود را با میزان کمی وایتکس شستشو دهید و با لیف و وایتکس سیاهی را از روی دستتان از بین ببرید.

پاک کردن لکه انار از روی دست :
برای پاک کردن لکه های سیاه انار از دست می توانید در یک کاسه، آبلیموی تازه بریزید و دستان تان را حدود ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید خواهید دید که این محلول معجزه می کند.

پاک کردن رنگ چغندر، اسفناج، هویج و بادمجان

بعضی مواقع هنگام پوست گرفتن بادمجان دست ها سیاه می شوند که این آثار سیاهی به راحتی با آب و صابون پاک نمی شوند. برای رفع این مشکل قبل از شستن دست با آب و صابون ابتدا باید دست ها را با یک پنبه یا دستمال آغشته به الکل تمیز کرده تا آثار سیاهی از بین برود .

آشپزی و خردکردن سبزیجات کار لذت بخشی است اما همین کار گاهی دست ها را تبدیل به بوم نقاشی می کند. در این صورت است که نوک انگشت ها و ناخن ها قرمز، سبز، سیاه و نارنجی رنگ می شوند و جلوه نازیبایی پیدا می کنند.
ترفند یک: بعد از خرد کردن سبزیجات مورد نظرتان به یک عدد سیب زمینی نیاز دارید زیرا نشاسته موجود در آن به این رنگ ها رحم نمی کند، بنابراین یک تکه سیب زمینی خام را روی دست هایتان بمالید و در نهایت با آب و صابون بشویید.
ترفند دو: می توانید از آب لیمو ترش نیز برای سفید کردن دست ها استفاده کنید. خیلی زود آب لیمو ترش را بگیرید و انگشت ها و ناخن هایتان را در آن قرار دهید. سپس دست هایتان را به هم بمالید تا آب لیمو ترش روی پوست تان پخش شود. در نهایت با آب و صابون آنها را بشویید.بعد از تمام شدن شستشو حتما به دست هایتان کرم مرطوب کننده بزنید.

پاک کردن ماژیک و جوهر از روی دست :

افرادی که زیاد با خودکار یا ماژیک کار می کنند با این مشکل آشنا هستند. گاهی پیش می آید که خودکار جوهر پس می دهد و انگشت هایتان جوهری می شود.
ترفند یک: برای پاک کردن جوهر از روی دست ها مقداری مایع ظرفشویی را روی کف دست هایتان بریزید و کمی شکر به آن اضافه کنید. دست ها را به هم بمالید و سپس آب بکشید. این کار را چند بار تکرار کنید تا  رنگ جوهر برطرف شود. البته از این روش برای بچه ها استفاده نکنید.
ترفند دو: انگشت هایتان را کمی آب گوجه فرنگی بمالید و سپس بشویید.
ترفند سه: پوست موز را به روی نقاطی که جوهری شده بمالید. این کار را چند بار تکرار کنید و در نهایت دست هایتان را با آب و صابون بشویید.
ترفند چهار: برای پاک کردن جوهر پرینتر کافی است مقدار پنبه را به مخلوط آب و آب ژاول آغشته کرده و روی انگشتان بزنید. در نهایت دست هایتان را آب فراوان و صابون شستشو دهید.

http://www.abanak.ir

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی, مهارتهای زندگی، فوت و فن خانه داری ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *