کمبود این ویتامین ها در بدن، باعث بیخوابی می شود

به‌طور قطع، گنجاندن انواع ویتامین‌ها در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تأثیر مثبتی روی سیستم های مختلف بدنداشته باشد.

‎خانه پزشکی و سلامت ایرانیان‎'s photo.

و برخی از آنها نقش مهمی روی کیفیت خواب افراد ایفا می‌کند.

ویتامین‌های گروه B: این ویتامین توانایی بدن را در تنظیم و تولید تریپتوفان، اسیدآمینه‌ای که باعث خواب راحت‌تر می‌شود و نیز تولید هورمون سروتونین که آرامبخش است، بالا می‌برد. ویتامین‌ B در سینه مرغ، گوشت قرمز، ماهی سالمون، موز، سیب‌زمینی و غلات غنی شده در ویتامین‌های B12 و B3 یافت می‌شود.

کلسیم: این آرامبخش طبیعی اثر مسکن روی سیستم عصبی بدن دارد و در ماست کم‌چرب، شیر، پنیر و آب‌پرتقال غنی شده با کلسیم وجود دارد.

روی: کمبود روی در بدن باعث بی‌خوابی می‌شود. این ماده معدنی را می‌توان در گوشت گاو، غذاهای دریایی و میگو، تخمه آفتابگردان، جگر گوساله و غلات غنی شده پیدا کرد.

آهن: کمبود این ماده معدنی در بدن علائمی مانند سندرم پاهای بی‌قرار ایجاد می‌کند. آهن در فیله گوشت گاو، گوشت بوقلمون، جگر، گوشت قرمز، زرده تخم‌مرغ و سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج، حبوبات، میوه‌های خشک و زردآلو وجود دارد.

مس: این ماده معدنی، تنظیم‌کننده هورمون سروتونین است که در غلات کامل، لوبیا، آجیل و دانه‌های خوراکی، سیب‌زمینی و سبزیجات برگ‌سبز تیره یافت می‌شود.

۲۰۰ کالری هنگام خواب

محققان توصیه می‌کنند چنانچه افراد تمایل دارند قبل از خواب نیز وعده‌ای خوراکی مصرف کنند، بهتر است موادی را انتخاب کنند که زیر ۲۰۰ کالری داشته باشد و بهترین گزینه، نصف کربوهیدرات و نصف پروتئین است که در ترشح هورمون سروتونین نیز اختلالی ایجاد نکند.

 

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *