سکنجبین

imagesمواد لازم

شکر ۱ کیلو
 آب ۲ لیوان
سرکه ۱/۳ لیوان
نعناع چند شاخه

طرز تهیه

آب و شکر را روی حرارت بگذارید تا بجوشد بعد شعله رو ملایم کنید و نعناع رو اضافه کنید بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه سرکه رو اضافه کنید و بگذارید ۱۵ تا۲۰ دقیقه بجوشد بعد از روی حرارت برداشته تا خنک شود بعد شاخه های نعناع رو بیرون آورده،اگر لازم بود شربت را از صافی رد کرده. شربت را داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم. سکنجبین هم با کاهو خورده می‌شود هم برای درست کردن نوشیدنیهای و دسرهای مختلف استفاده می شود.اگر کاهو با سکنجبین یا سرکه خورده شود، اشتها آور است.

شربت سکنجبین خیار، خنک و سرحال کننده

مواد لازم

شربت سکنجبین
آب
خیار
نعناع تازه

طرز تهیه

چند قاشق شربت سکنجبین که در بالا گفته شد را با مقدار کافی آب و یخ مخلوط کنید. خیار را رنده یا خرد کرده درون لیوان ریخته و با نعناع و یک حلقه خیار تزیین کرده، نوش جان

**سکنجبین در واقع سرکه انگبین است که مخلوطی از سرکه و عسل می باشد . امروزه سکنجبین را از مخلوط سرکه و شکر تهیه می کنند ولی همچنان آن را سکنجبین می‌نامند. در طب سنتی سکنجبین تنها یا همراه با دیگر گیاهان در موارد بسیاری کاربرد دارد و منظور همان سرکه – انگبین هست و در موارد درمانی هر جا مصرف سکنجبین (سرکه انگبین) توصیه شده‌است، منظور سکنجبینی است که با سرکه طبیعی، عسل زنبوری چند گیاهی و عرق یا خود نعناع (قدیم در ظرف مسی) با آب بدون کلر تهیه شده باشد.

کاهوسرکهانگبین یا سکنجبین

 مواد لازم

سرکه طبیعی ۲ پیمانه
عسل زنبوری چند گیاهی ۵ پیمانه
آب بدون کلر ۴ پیمانه
نعناع تازه یا عرق نعناع

طرز تهیه

ابتدا آب، سرکه و عسل را با هم مخلوط کرده بجوشانید و کف آن را بگیرید تا به یک چهارم برسد و به قوام آید.

نکته:اگر از عرق نعناع استفاده می‌شود ½ پیمانه در آخرپخت اضافه شود و اگر از خود نعناع استفاده می‌شود چند شاخه تازه در اول که مواد به جوش آید اضافه کرده و بعد از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در آورده .

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *