ورم پلک ، علل و درمان آن

ورم پلک

عموما ورم پلک ‌ها در صورت وجود هرگونه التهاب یا مایع اضافی در بافت پیوندی پیرامون چشم رخ می‌دهد که ممکن است دردناک یا بدون درد باشد و پلک‌های فوقانی یا تحتانی را در بر گیرد. یکی از مواردی که ممکن است برای هر

ورم پلک

شخصی اتفاق بیافتد ورم دور چشم است که معمولاً به آن می‌گویند “پف چشم” که باعث نگرانی خیلی‌ها از جمله خانم‌ها می‌شود. ورم پلک می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که از جمله آن عارضه ارثی، عفونت یا پیدایش یک زخم است.

بیشترین موارد تورم اطراف چشم و پف زیر چشم ناشی از شل شدن پوست در سنین کهنسالی است.با افزایش سن پوست اطراف چشم ها نازکتر می شود و از توان ارتجاعی آن کاسته خواهد شد . در این هنگام چربی زیر پوست موجب برآمدگی پوست می گردد . برآمدگی های کیسه مانند و گرد اطراف چشم بر خلاف پف آلودگی می تواند نشانه ای از مشکلات تیروئید ، بیماری گریوز، و یا مشکلات کلیوی باشند .

علت ورم پلک ها

ورم پلک غالباً با سایر ناراحتی های چشمی همراه است و شایعترین علت آن حساسیت و آلرژی است. اما هنگامی که این ناراحتی به صورت شدید، مزمن یا بازگشتی اتفاق می افتد آزمایش چشمی کامل تری برای جستجوی علل پنهانی نظیر آب سیاه ، التهاب بافت نرم اربیت در زمینه خودایمنی و غیره ضرورت دارد. عفونت‌های چشمی ، جراحت‌های چشمی ، وارد آمدن ضربه به چشم ، برخی عمل‌های جراحی زیبایی پلک ممکن است به ورم پلک‌ها بیانجامد ، ولی شایع ترین علت ورم پلک ‌ها آلرژی است.از دیگر علل :

  • آلودگی هوا
  • استفاده نامناسب از لنزهای چشمی
  • مژه یا یک جسم خارجی در چشم
  • تابش شدید آفتاب که در این مورد خاص علائم، ناراحتی شامل قرمزی چشم و سطح داخلی پلک ، ریزش اشک بر اثر احساس سوزش و دید مهم می باشد.

درمان ورم پلک ها

اگر ورم پلک ‌ها به دلیل آلرژی ایجاد شود، با تجویز داروهای آنتی هیستامین و اشک مصنوعی درمان می‌شود. استروئیدهای خفیف هم در موارد آلرژی‌های شدید کاربرد دارد، در موارد عفونی داروهای آنتی بیوتیک و ضد ویروس تجویز می‌شود، در صورت استفاده از لنزها باید تا زمان بهبود از لنز استفاده نشود و انجام کمپرس سرد می‌تواند تورم را کاهش دهد. برای رفع پف چشم ها ، خوابیدن کافی، درمان آلرژی ‌ها، خوابیدن روی ۲ بالش، پرهیز از خوردن نمک می ‌تواند مؤثر باشد.

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *