خواص باورنکردنی خیار

یکی از محبوب ترین میوه های تمام فصل ها خیار است که بسیاری از ما آن را دوست داریم و از خوردن آن لذت می بریم. خیار میوه است که برخلاف چهره ساده و بی آلایشی که دارد بسیار پرخاصیت و مفید شناخته شده است. با خوردن دو تا خیار در روز شما می توانید از شر بسیاری از بیماری ها در امان باشید.

خواص خیار (خیلی جالب)
۱٫ دارای ویتامینهایی است که روزانه ما بدن نیازداریم. مانند میتامینهای ب یک ، دو، سه، پنج، شش، اسید فولیک، ویتامین سی، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و پتاسیم و روی میباشد و این ویتامینهایی است که روزانه ما بدن نیازداریم.

خواص ضد سرطانی ..
خیار حاوی موادی است که برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان بسیار مفید است خیار حاوی مواد مغذی گیاهی مهم به نام cucurbitacins دارد، که دارای خواص ضد سرطان شناخته شده است.
طبق پژوهش‌های صورت گرفته در خصوص خواص ضدسرطانی خیار ، محققان ابراز امیدواری کرده‌اند بتوانند از ترکیبات موجود در خیار به نام «کوکوربیتاسین‌ها» داروهای ضدسرطانی بسازند.محققان معتقدند که این ترکیبات می‌توانند جلوی ظهور و رشد سلول‌های سرطانی را بگیرند. از این گذشته این میوه سبز حاوی مواد مغذی ضدسرطان دیگری به نام لیگنان‌ها هم می‌باشد. اگر می‌خواهید سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان تخمدان و سرطان پروستات از شما دور باشد خیار بیشتری میل کنید.

خواص شگفت انگیز آب خیار سبز :
آشامیدن یک فنجان آب خیار با پوست جهت رفع اکثر تب های شدید، تسکین حرارت صفرا و خون، التهاب معده، رفع تشنگی، پاک کردن کبد، زیاد شدن ادرار، دفع سنگ کلیه و مثانه و جوشانده پوست خیار برای یرقان داروی بسیار خوبی است و برای این کار بهتر است سه روز متوالی آن را نوش جان نمایید. و نیز نوشیدن یک فنجان آب خیار با نیم سیر نبات یا یک قاشق غذاخوری عسل ، مسهل خوب و گوارایی است و صفرا و سودا را از معده به خوبی خارج می نماید.

خواص ضد التهابی
خیار حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی از جمله ویتامین C، بتاکاروتن، منگنز و کلی آنتی‌اکسیدان دیگر مانند کرستین، اپی‌ژنین، لوتئولین و غیره است. این آنتی‌اکسیدان‌‌ها قاتل رادیکال‌های آزاد شوم بوده و همچنین ضدالتهاب هستند.

-برای لاغری و هضم غذا
خیار کم کالری و در عین حال سرشار از آب است. برای همین هم برای افرادی که قصد لاغری دارند بسیار مفید است. میزان بالای آب و فیبرهای غذایی موجود در خیار باعث می‌شود که بدنتان از شر سموم موجود در سیستم گوارشی خلاص شود و هضم غذا هم با راحتی بیشتری صورت بگیرد. اگر دچار یبوست هستید توصیه می‌کنیم که هر روز خیار میل کنید. به خاطر این که مصرف منظم خیار یک درمان طبیعی برای یبوست محسوب می‌شود.

-اگر مبتلا به مرض قند هستید از خیار و تخم خیار استفاده کنید. افرادی که دیابت دارند مصرف روزانه دو تا سه عدد خیار

Image may contain: food

را حتما در برنامه روزانه خود قرار دهند..همچنین خیار حل کننده اورات و اسید اوریک است، بنابراین بیماری نقرس را درمان می کند. ادرار آور است و برای رفع سوزش ادرار مفید است.خون را تصفیه می کند.خیار برای درمان مبتلایان به سوزش و بند آمدن ادرار مفید است.

ﺍﮔﺮﺧﺴﺘﻪ ﻫﺴﺘﯽ.چندتا ﺧﯿﺎﺭﺑﺨﻮﺭید،خستگی شما ازبین می رود،خیار ،ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻨﻬﺎﯼ ﺑﯽ ﻭ ﻫﯿﺪﺭﻭﮐﺮﺑﻮﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ تا چند ساعت ﺳﺮﺣﺎﻝ ﻧﮕﻪ ﻣﯿﺪﺍﺭﺩ . .

_ﺍﮔﺮ ﻣﺸﺮﻭﺏ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺍﯾﺪ ﻭ ﺳﺮﺩﺭﺩ ﻭ ﺳﺮﮔﯿﺠﻪ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﭼﻨﺪ ﺧﯿﺎﺭ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ، ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ ﺏ ﻭ ﻭ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻟﯿﺘﻬﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ در خیار ﺳﺮﺩﺭﺩ ﻭ ﺳﺮﮔﯿﺠﻪ ﺭﺍ ﺣﻞ ﻣﯿﮑﻨﺪ .

_ﺍﮔﺮ ﺩﭼﺎﺭ ﺍﺳﺘﺮﺱ ﻫﺴﺘﯿﺪ،ﯾﮏ ﺧﯿﺎﺭ ﺭﺍ ﺧﺮﺩ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺏ ﺟﻮﺵ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ، بخور دهید،ﻣﻮﺍﺩ ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ﺁﻥ ﺑﺎﻋﺚ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺷﻤﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ .

_ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻏﺬﺍ ﺁﺩﺍﻣﺲ ﻧﺪﺍﺭﯾﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﺪ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﺑﺮﻭﯾﺪ، ﯾﮏ ﺑﺮﺵ ﺍﺯ ﺧﯿﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﯽ ﺛﺎﻧﯿﻪ ﺑﻪ ﺳﻘﻒ ﺩﻫﺎﻥ ﺑﻔﺸﺮﯾﺪ، ﺑﻮﯼ ﺑﺪ ﺩﻫﺎﻥ ﺑﺎ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺑﺎﮐﺘﺮﯾﻬﺎﯼ ﺑﺪ ﺑﻮ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯿﺮﻭﺩ . و نیز آب خیار هم برای افرادی که از مشکلات مربوط به لثه و دندان‌ها رنج می‌برند مفید است. خیار منبع فوق‌العاده‌ فیبرهای غذایی است که این فیبرها هم برای حفظ سلامت دهان و دندان موثر است.

*در کمتر از یک ساعت چروک‌ها را محو کنید.

۱- اگر به یک مهمانی دعوت شده‌اید و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن چین و چروک‌های سطحی پوست‌تان را برطرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم به توصیه عمل کنید و از ماسک گلیسرین و مغز خیار برای برطرف کردن چین‌ها بهره بگیرید.استفاده از این ماسک به مدت ۷ روز علاوه بر تقویت سلول‌های پوستی و آبرسانی مناسب به برطرف شدن خشکی پوست و چین و چروک‌های ایجاد شده در سطح پوست بطور چشمگیری کمک می‌کند.این شیوه ساده‌ترین، کاربردی‌ترین و یکی از اورژانسی‌ترین شیوه‌های درمان چروک پوست و پیشگیری از پیری زودرس پوست است.

برای استفاده از این ماسک کافی است یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین یک عدد سفیده تخم مرغ با یک قاشق مربا خوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه هر روز روی پوست خود قرار دهید.نکته : بعد از از ده دقیقه این ماسک را بر روی صورت تکرار کنید ..استفاده از این ماسک یک هفته پیش از مهمانی و مراسم عروسی به شما کمک می‌کند تا پوستی با نشاط و بدون چین چروک و جوان داشته باشید. دقت داشته باشید قبل از مصرف باید حتما پوست صورت تمیز و عاری از هرگونه مواد ارایشی باشد ..

۲– زیبایی پوست
ماسک جوانی با خیار..یک خیار معمولی را با دو لیون آب بجوشانید تا حجم آن یک لیوان شود. سپس آن را صاف کنید و بگذارید سرد شود. بعد ۵۰ گرم بادام خام و پوست کنده را آسیاب کرده و با این آب مخلوط کنید. آن را به هم بزنید و با پارچه صاف کنید. به محلول صاف شده ۲۵۰ گرم الکل سفید و یک گرم اسانس گل سرخ اضافه کنید و کاملا هم بزنید. هر روز از این لوسیون طبیعی به صورت خود بزنید تا پوست شما همیشه جوان بماند.در ضمن این ماسک برای درمان اگزما، و رفع خارش پوست هم بسیار مفید است.

*دیگر خواص جالب کاربردی خیار

-ﺍﮔﺮ ﺣﺸﺮﺍﺕ ﻭ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺑﺎﻏﭽﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﯾﮏ ﺑﺸﻘﺎﺏ ﺁﻟﻮﻣﯿﻨﯿﻮﻣﯽ ﺧﯿﺎﺭ ﻻﯾﻪ ﻻﯾﻪ ﺑﺮﺵ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺭﺍ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﺗﺎ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ . ﻣﻮﺍﺩ ﺧﯿﺎﺭ ﺑﺎ ﺁﻟﻮﻣﯿﻨﯿﻮﻡ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻮﯾﯽ ﺭﺍ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺣﺸﺮﺍﺕ ﻭ … ﺭﺍ ﻓﺮﺍﺭﯼ ﻣﯿﺪﻫﺪ . ﻭﻟﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺁﻧﺮﺍ ﺣﺲ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ ..

_ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻧﻮﺷﺘﻦ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﮐﺮﺩﯾﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯿﺪ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﭘﺎ ﮎ ﮐﻦ ﺍﺯ ﻗﺴﻤﺖ ﺑﯿﺮﻭﻧﯽ ﺁﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿم.

_ﯾﮏ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﻣﻬﻢ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﻭﻟﯽ ﻓﺮﺻﺖ ﻭﺍﮐﺲ ﺯﺩﻥ ﻧﺪﺍﺭﯾﺪ ﺧﯿﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﻤﺎﻟﯿﺪ ﺭﻭﯼ ﮐﻔﺶ ﺁﻧﺮﺍ ﺑﺮﺍﻕ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻧﻔﻮﺫ ﺁﺏ ﻧﯿﺰ ﻣﻘﺎﻭﻡ ﻣﯿﺸﻮﺩ .

_ ﺍﮔﺮ ﺭﻭﻏﻦ ﻧﺪﺍﺭﯾﺪ،ﻟﻮﻻﻫﺎ ﺳﺮﻭ ﺻﺪﺍ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ خیار ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﻤﺎﻟﯿﺪ ﺭﻭﺍﻥ ﺷﻮﻧﺪ

اگر یک روش سبز برای تمیز کردن وسایل استیل میخواهید، با خیار آنها را تمیز کنید.

مضرات :اشخاصی که ناراحتی معده دارند، نباید در مصرف خیار زیاده روی کنند زیرا ممکن است باعث اختلال در دستگاه گوارش گردد.خیار نفاخ است، مخصوصا برای معده های حساس ، برای رفع نفخ و دل درد ناشی از خوردن خیار می توانید مقداری عرق نعنا یا کمی آبجوش و نبات بخورید.بهتر است خیار را قبل از غذا خورد که به هضم غذا کمک کند

این نوشته در دانستنی ها و ویتامین ها ،داروها ،سلامت وپوست،ماسک ها، خواص مواد غذایی، گیاهان دارویی ،مرکبات , زیبایی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *