آموزش پخت خورشت بامیه خوشمزه

بامیه از میوه هایی هست که در تابستان به ثمر میرسه و بیشتر در جنوب کشور وجود داره و استفاده میشه. اما از اونجایی که بسیار خوشمزه و لذیذ هست در کل کشور باب هست و اکثرا دوست دارن. بامیه طبع سردی داره و از همین جهت برای استفاده در فصل تابستان بسیار مناسب هست. امروز تصمیم گرفتیم طرز تهیه خورشت بامیه رو براتون شرح بدم.

خورشت بامیه

خورشت بامیه

مواد لازم برای تهیه خورشت بامیه:

  • بامیه دو پیمانه
  • گوشت به مقدار لازم
  • پیاز دو عدد
  • رب گوجه فرنگی سه قاشق  غذا خوری
  • آب لیمو به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
  • آب سه پیمانه
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت بامیه:

قبل از هر کاری بامیه هارو بشورید و دم اون رو کوتاه کنین. فقط مراقب باشد که اونقد کوتاه نشه که سوراخ یا برشی در بامیه به وجود بیاد چرا که در این صورت لعاب بامیه بیرون میزنه و خورشتتون لیز میشه.  پیازهارو خرد کنین و در مقداری روغن با زردچوبه تفت بدین، کمی که سبک شد گوشتهارو اضافه کنین و تفت بدین تا رنگ گوشت کاملا تغییر کنه و بعد آب رو اضافه کنین و فرصت بدین تا روی شعله ملایم بپزه. بامیه ها رو هم در ظرفی جدا تفت بدین و بعد از حدود چهل و پنج دقیقه به گوشت اضافه کنین. رب گوجه رو هم در ظرفی جداگانه با روغت تفت بدین و بعد از اضافه کردن آبلیمو در خورشت بریزین. نمک هم فراموش نشه.

بامیه

بامیه

نکته برای بهتر جا افتادن و خوشمزه تر شدن خورشت بامیه:

برای جا افتادن این خورشت باید صبور باشین و بگذارید روی حرارت ملایم آرام جا بیفته. همچنین این خورشت رو نباید هم بزنین چرا که بامیه ها بسیار حساس هستن و باعث لیز شدن خورشت میشن. نکته دیگه هم این هست که اگر برای گوشت این خورشت از ماهیچه گوساله یا گوسفند استفاده بشه فوق العاده میشه. در بعضی موارد هم این خورشت رو با لپه درست میکنن. به جای گوشت گوساله یا گوسفند هم میشه از مرغ استفاده کرد.

خورشت بامیه بسیار خوشمزه هست و ته طعم اون شبیه به بادمجون هست.

پلو زعفرونی

پلو زعفرونی

این غذا بسیار خوشرنگ هست و با برنج سرو میشه. برای تزیینش هم میتونین از سیب زمینی سرخ کرده و بیرشهای لیمو ترش استفاده کنین. حتما امتحان کنین و تجربیاتتون رو به ما هم بگید.

 www.2nafare.com
این نوشته در خورشتها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *